سی و دومین جشنواره تئاتر گلستان از پنجشنبه ۲۷ آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز می‌شود و هشت نمایش در بخش مسابقه صحنه‌ای، پنج اثر در بخش تک گویی زنان، سه اثر در بخش تک گویی مردان و پنج اثر در بخش مسابقه تئاتر کوتاه ویژه آموزشگاه‌ها برای علاقمندان این هنر به نمایش درخواهد آمد.

تالار فخرالدین اسعد گرگانی مهیای رقابت اهالی تئاتر گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، این جشنواره در سه بخش اصلی صحنه ای، تئاتر کوتاه ویژه آموزشگاه ها و کارگاه های تئاتر و تک گویی مردان و زنان به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

اعضای هیات انتخاب سی و دومین جشنواره تئاتر گلستان در بخش مسابقه صحنه ای این رویداد از بین ۱۸ اثر متقاضی ۸ نمایش شامل بالستیک زخم به کارگردانی علیرضا شاکری از گنبد کاووس، بروخا به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده، پنج ثانیه برف به کارگردانی گروه بازیگران ، رعنا و توت فرنگی های وحشی به کارگردانی حمید مصدق ، مادام بواری به کارگردانی محسن مقامی ، مضحکه‌ی شبیه قتل به کارگردانی رعنا زیادلو و فاطمه برومند ، "نُه" به کارگردانی هومن صالحی ، هبوط به کارگردانی امید ابراهیمی را برای حضور در این رویداد به دبیرخانه معرفی کردند .

همچنین پنج اثر در بخش تک گویی زنانه سه اثر در بخش تک گویی مردان و سه اثر در بخش مسابقه تئاتر کوتاه ویژه آموزشگاه‌ها به مرحله نهایی رسیده‌اند که پس از بررسی و ارزیابی در هر بخش یک اثر به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی خواهد شد.

بیست هزار فرسنگ زیر زمین به کارگردانی نجمه عبدالهی و یاقوت به کارگردانی علیرضا لطفی از آموزشگاه و کارگاه تئاتر باریکو و هیرکان،کافه نادری به کارگردانی طاها فرزبود و هم نفس به کارگردانی مهدی عماره از کارگاه تئاتر یسنامهر از گروه آوار،نازنی به کارگردانی حسین رستگار از کارگاه تئاتر نقاب از گروه نقاب به عنوان آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه تئاتر کوتاه ویژه آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های تئاتر گلستان معرفی شدند.

تالار فخرالدین اسعد گرگانی مهیای رقابت اهالی تئاتر گلستان

حسن رجب پور، محمدمهدی بوستانی و مهدی کاویان در بخش مردان، سارا ثاقب، مریم عبادی، مائده عبدلیان، المیرا ابری و نرگس شارونی در بخش زنان به عنوان بازیگران پذیرفته شده در بخش مسابقه تک گویی معرفی شدند.

بر اساس برنامه اعلام شده در روز اول این جشنواره و از ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه در سالن نگاه، نمایش رعنا و توت فرنگی های وحشی، ساعت ۱۷:۱۵ در سالن اصلی، نمایش مضحکه‌ی شبیه قتل و ساعت ۲۰ در سالن نگاه،  نمایش " نُه" به روی صحنه خواهد رفت.

روز جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن نگاه، نمایش پنج ثانیه برف و ساعت ۲۰ در سالن نگاه، نمایش بالستیک زخم و روز شنبه ساعت ۱۰:۳۰ در سالن نگاه، نمایش هبوط و ساعت ۱۷:۱۵ در سالن اصلی، تئاتر بروخا و ساعت ۲۰ در سالن نگاه، نمایش مادام بواری اجرا خواهد شد.

 هدیه تهرانی، محمودرضا رحیمی، پانته‌آ پناهی‌ و مرتضی میرمنتظمی اعضای هیات داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان هستند.

هدیه تهرانی هنرپیشه اصالتا گرگانی سینمای ایران است و تاکنون برنده ۲ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر برای نقش آفرینی در فیلم‌های قرمز و چهارشنبه سوری و همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از دوره نهم جشنواره پیونگ یانگ برای بازی در فیلم پارتی است.

محمودرضا رحیمی کارگردان، بازیگر و مدرس دانشگاه و دارای مدرک دکترای تخصصی کارگردانی و نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نویسنده چندین کتاب تخصصی تئاتر است.

مرتضی میرمنتظمی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش است که توانسته در ایران و کشورهای مختلفی از جمله هلند، فرانسه، ایتالیا، لهستان، جمهوری چک، ژاپن، کره جنوبی، بلاروس و ارمنستان اجراهای درخشانی داشته باشد.

پانته‌آ پناهی‌ بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و منشی صحنه مطرح در کشور است که بازی در نمایش های جنایت و مکافات، ملاقات، تن شوری، نامبرده، هملت، نامه های عاشقانه از خاورمیانه و پرتغال‌های کال را در کارنامه دارد و موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جشنواره فیلم فجر به عنوان بازیگر برگزیده شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار