اشعریون از اجرای کاروان سلامت دام در چهار استان کم برخوردار کشور خبر داد.

اجرای کاروان سلامت دام در ۴ استان کشور/ ۱۵۰ هزار راس دام گلستان در این طرح قرار می گیرند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «حسام اشعریون» شب گذشته (سه شنبه 25 آبان) در جمع خبرگزاری های استان گفت: طرح کاروان سلامت دام از ابتدای سال جاری کار خود را به صورت آزمایشی در خراسان جنوبی آغاز کرد.

 

مدیر پروژه کاروان سلامت دام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: بعد از این سه استان سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد و گلستان به این طرح اضافه شده اند.

 

وی با بیان اینکه ستون فقرات و امنیت غذایی کشور دامداران خرد هستند، ادامه داد: این طرح در راستای ارائه خدمات و حمایت از خدمات دامپروری اجرا شده است.

 

اشعریون اضافه کرد: این طرح پشتیبانی تامین مواد مصرفی حمایت از دام در مناطق کم برخوردار هاست که برعهده شرکت توسعه گری پردیس ستاد اجرایی امام (ره) بوده و توسط گروه های جهادی بومی در مناطق اجرا می شود.

 

وی اظهارداشت: برای اجرا و تامین مواد مصرفی این طرح در چهار استان، تاکنون بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

 

مدیر پروژه کاروان سلامت دام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این طرح به صورت رایگان و بیشتر در راستای جبران خسارت ناشی از خشکسالی به دامداران، افزایش بهره وری و پایداری تولید در حوزه دامپروری انجام می شود.

 

به گفته وی، تا کنون خدمات درمانی کاروان سلامت دام به ۳۰۰ هزار راس دام سبک و ۲۰ هزار راس دام سنگین و نفر شتر مربوط به ۲ هزار خانوار دامدار روستایی و عشایری کم برخوردار ارائه شده است.

 

اشعریون، برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی برای پیشگیری از شیوع بیماری های دام و بهره وری در افزایش تولید را از برنامه های دیگر این طرح برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز دو هزار خانوار دامدار، توسط گروه های جهادی بومی منطقه آموزش دیده اند.

 

وی در خصوص اجرای این طرح در استان گلستان نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال، 150 هزار راس دام سبک و سنگین در گلستان در یان طرح قرار می گیرند.

 

مدیر پروژه کاروان سلامت دام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: تاکنون بیش از 500 میلیون تومان برای اجرای طرح و تهیه دارو هزینه شده است.

 

وی گفت: این طرح به صورت پایلوت در دو شهرستان استان گلستان، در منطقه زرین گل در شرستان علی آباد کتول و منطقه کرند در شهرستان گنبدکاووس اجرا شده است.

 

اشعریون افزود: استان گلستان جزو استان های دامپروری و دام خیز کشور است و بیش از 2.5 میلیون راس دام سبک و 200 هزار راس دام سنگین دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار