سرمربی تیم بدمینتون آرامیس گنبدکاووس با اشاره به اینکه قصدمان این است که جایگاه خود را امسال در میانه‌های لیگ حفظ کنیم، گفت: سال بعد برای صعود به لیگ برتر برنامه جدی داریم.

مسئولان ورزش را سرمایه‌گذاری بدانند نه هزینه/ سال بعد برای حضور در لیگ برتر برنامه داریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، گنبدکاووس در اذهان همه ورزشکاران و ورزش دوستان به عنوان شهری سرشار از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ورزشی است و نام‌های بزرگی همچون سردار آزمون در فوتبال، فرهاد قائمی در والیبال، جلیل ایمری و فرشید عاشوری در والیبال نشسته، علیرضا هاشم زاده و محمدرضا میرنیا در ورزش‌های رزمی، جلیل قرنجیک در بسکتبال با ویلچر و نام‌های بسیاری در رشته‌های متعدد همواره نام این شهرستان را بر فراز قله‌های بلند ورزش کشور و دنیا طنین‌انداز کرده‌اند.

اما رشته بدمینتون در سال‌های اخیر به‌ویژه یک دهه گذشته در گنبدکاووس به زمان بروز و ظهور استعدادهای بسیار بی‌نظیری رسید که مسعود پیروزی ملی‌پوش گنبدی بدمینتون با سوابق درخشانی از جمله قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی چندین مسابقه بزرگ دیگر یکی از این استعدادهاست که در کنار همت و توان شخصی خود او، حمایت‌ها و تیم داری گنبدکاووس در لیگ‌های کشوری موجب شد تا این استعداد ناب متبلور شود.

اما متأسفانه شهرستان گنبدکاووس در پنج سال گذشته بنا به دلایل مختلف در رسته بدمینتون تیم داری نکرده و همین موضوع باعث شد تا گردش نخبگان ورزشی و معرفی استعدادهای جدید با کندی مواجه شود و از سویی دیگر رغبت‌ها برای تداوم ورزش قهرمانی در این رشته در گنبدکاووس کمرنگ‌تر شود.

امسال با حمایت بخش خصوصی و تلاش قهرمانان و پیشکسوتان بدمینتون شهرستان گنبدکاووس، تیم بدمینتون این شهر با نام شرکت ساختمانی آرامیس در مسابقات لیگ دسته اول کشور شرکت کرده و در همین هفته‌های نخست توانسته توانمندی‌های خود را به‌طور نسبی به اثبات برساند.

از این رو و به بهانه حضور مجدد یک تیم از شهرستان گنبدکاووس در مسابقات لیگ دسته اول بدمینتون کشور با سرمربی این تیم «مجید پیروزی» که خود از پیشکسوتان این رشته ورزشی در استان گلستان و کشور است، گفت و گویی داشته ایم که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

درباره وضعیت تیم و شرایط حال حاضرتان توضیح بفرمائید؟

خوشبختانه تیم در شرایط مطلوبی به سر می‌برد و نزدیک به سه ماه است که تمرینات منظمی داریم و از آنجایی که همه بازیکنان جوان و گنبدی هستند امیدواریم این رقابت‌ها تجربه خوبی برای آینده‌سازان بدمینتون شهر گنبدکاووس و استان گلستان باشد.

این تیم بعد از پنج سال با حمایت اسپانسر خصوصی و با نام شرکت ساختمانی «آرامیس» در لیگ دسته اول شرکت می‌کند که تنها نماینده استان گلستان در لیگ خواهد بود. اینکه بعد از پنج سال یک مجموعه خصوصی ریسک تیم داری را می‌پذیرد برای ما حائز اهمیت و شایسته تقدیر و حمایت است.

آیا قول صعود به لیگ برتر را می‌دهید؟ روی سکو رفتن تیم امسال محقق می‌شود؟

اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم در حقیقت امسال چون بازیکنان بومی مطرح شهر و استانمان مثل آقای «مسعود پیروزی»، «حسین قربانزاده»، «محمد طاهرزاده» و «رضا یونسی» که از نام‌آوران بدمینتون کشورمان هستند با تیم‌های لیگ برتری و دسته اول قرارداد داشتند و در عین حال که آقای «سیدعقیل حسینی» مدیرعامل باشگاه از لحاظ حمایت مالی و جذب بازیکن دست ما را باز گذاشته بودند اما کمیته فنی هیئت بدمینتون شهرستان تصمیم جسورانه‌ای گرفتند و قرار شد امسال فقط با بازیکنان جوان گنبدی در مسابقات حاضر شویم تا کسب تجربه‌ای باشد برای مسابقات سال‌های آتی.

نکته حائز اهمیت برای ما این است که میانگین سنی بازیکنان تیم ما ۱۷ سال هست و حداقل پنج بازیکن ۱۶ ساله داریم که این نوع تفکر و تیم‌داری کردن واقعاً جسارت می‌خواهد که با حمایت و جسارت مدیرعامل و هیئت بدمینتون شهرستان این امر محقق شد. مطمئناً در مقابل تیم‌های دیگر که بومی نیستند و بعضاً از بازیکنان ملی هم استفاده کردند شاید نتوانیم نتایج مطلوبی بگیریم اما همه این‌ها را به جان خریدیم تا با بازیکنان آینده‌دار و جوان شهرمان وارد عرصه مسابقات شده و بتوانیم به لطف خدا با تلاش‌هایی که این جوان‌ها داشتند نتایج خوبی هم رقم بزنیم.

شرایط جدول مسابقات به چه شکلی است؟ چند تیم به لیگ برتر صعود خواهند کرد؟

مسابقات با شرکت ۱۲ تیم در ۴ گروه سه تیمی برگزار می‌شود که تیم‌های نخست هر گروه برای کسب رتبه اول تا چهارم، تیم‌های دوم گروه برای کسب رتبه پنجم تا هشتم و تیم‌های آخر گروه‌ها نیز برای کسب مقام نهم تا دوازدهم رقابت خواهند کرد که در نهایت دو تیم آخر به لیگ دسته دو سقوط کرده و دو تیم برتر نیز جواز حضور در لیگ برتر را پیدا خواهند کرد.

رمز موفقیت در ورزش را چه می‌دانید؟

شاید پاسخ به این سؤال از منظر هر شخصی متفاوت باشد اما به نظر من برای موفقیت در ورزش در کنار داشتن استعداد و یک بنیان ورزشی در وجود هر فرد، باید همت و پشتکار ورزشکار به همراه بهره‌مندی از هوش نیز وجود داشته باشد؛ اما در مورد خودم و خانواده‌ام که کاملاً ورزشکار و عمدتاً در سطوح عالی ورزش و مربی‌گری مشغول بوده‌ایم در کنار همه این موارد دعای خیر والدین به‌ویژه مادرمان را رمز همیشگی موفقیت دانسته‌ام.

جایگاه گنبدکاووس را در ورزش به‌ویژه رشته بدمینتون چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طبیعتاً هر کس از ورزش سررشته‌ای داشته باشد نام گنبدکاووس را با قهرمانی‌ها و افتخارات ورزشی بی‌شمارش شنیده و به خاطر دارد، حضور متعدد و پرشمار قهرمانان و ملی‌پوشان گنبدی حاضر در رشته‌های مختلف خود مؤید سطح و جایگاه ورزش گنبدکاووس در کشور، آسیا و جهان است.

اما در عرصه بدمینتون نیز، شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان همواره از مناطقی بوده‌اند که در سطح کشور نمایندگان شایسته‌ای داشته‌اند و قطعاً در صورت تداوم حمایت‌ها و تلاش برای حضور نیروهای بومی در تیم‌های مورد حمایت استانی می‌توانند بار دیگر به روزهای اوج خود برگردند.

افق پیش روی شما چیست؟ و به نظرتان در چه جایگاهی قرار خواهید گرفت؟

همان طور که عرض کردم برای سال اول، قصدمان این است که بتوانیم ضمن حفظ تیم در میانه‌های جدول برای سال آتی با قدرت در لیگ حاضر شویم تا بتوانیم با همت مضاعف و بهره‌مندی از بازیکنان ملی‌پوش خود به لیگ برتر صعود کنیم.

مشکل یا کمبودی در جریان شرکت در مسابقات ندارید؟

نه به لطف خدا و همت اسپانسر تیم ر حال حاضر مشکلی نیست و با توجه به اینکه امسال را برای نخستین بار بعد از چند سال در مسابقات شرکت کرده‌ایم و عمدتاً به دلیل شرایط کرونایی شرایط خاصی بر مسابقات حاکم است آن چنان مشکلی تا به اینجای کار رخ نداده است. فقط امیدوارم با توجه به اینکه ما در شهرستان گنبدکاووس سالن بسیار خوبی را در اختیار داریم با ایجاد یک هتل و یا خوابگاه مناسب ورزشی بتوانیم بخش عمده‌ای از مسابقات را در طی سال‌های متمادی میزبانی کنیم.

اگر سخنی با مسئولان دارید بفرمائید؟

تنها مسئله‌ای که لازم است به مدیران و مسئولان عزیز یادآور شوم این است که ورزش را به چشم یک هزینه نبینند و بدانند که انجام هزینه در ای حوزه سرمایه‌گذاری برای ساختن فردای جامعه است و قطعاً یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جوانان همین توسعه و حمایت از ورزش است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار