آیت الله نورمفیدی مسئله کتابخوانی را در جامعه امروزی یک فریضه خواند و گفت: اگر می خواهیم ملت را با فرهنگ و اصالت خودش حفظ کنیم باید با کتاب آشنا شوند و گرنه می ربایند.

مسئله کتابخوانی یک فریضه است/ بین مردم و کتاب پیوند ایجاد شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان گفت: مسئولیت فرهنگی مهمی بر عهده کتابخانه های کشور وجود دارد البته اگر قضیه را محدود نکنیم به اینکه که فقط در کتابخانه ها کتابدار باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه یکی از سیاست های استعمارگران در گذشته تاریخ و امروز مستحکم کردن سلطه خودشان بر ملت ها بوده است، افزود: استعمارگران برنامه ریزی های بسیاری می کنند که ملت ها را از فرهنگ خودشان جدا کنند و به آنها تفهیم کنند که شما چیزی ندارید.

وی ادامه داد: این سیاست مربوط به امروز هم نیست؛ مخصوصا این روزها که روشن است که استعمارگران و سلطه گران دنیا همچون آمریکا دنبال این هستند که به ملت ها بگویند شما چیزی ندارید و همه چیز ما هستیم.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه فرهنگ های ما رنگ غربی و استعماری دارد، گفت: این مسئله در خانه سازی، معماری، هنر و غیره مشهود است.

وی اظهارداشت: این فرهنگ ها هیچ ربطی به فرهنگ ما ندارد و باید به این مسئله به شکل عمیق و ریشه ای نگاه کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: یکی از مسائل بسیبار مهمی که باید در این زمینه ها کار شود تاریخ خودمان و فرهنگ ملت هاست.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما باید با تاریخ گذشته خودش آشنا شود، افزود: آن چیزی که می تواند این مسئله را تقویت کند کتاب است.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: دست مان به گذشته به صورت ملموس کوتاه است و تنها چیزی که می تواند وصل کند کتاب است.

وی، مسئله کتابخوانی را در جامعه امروزی یک فریضه خواند و افزود: اگر می خواهیم ملت را با فرهنگ و اصالت خودش حفظ کنیم باید با کتاب آشنا شوند و گرنه می ربایند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: کتاب ما را با فرهنگ گذشته و ایرانی اسلامی خودمان آشنا می کند.

وی تاکید کرد: کتابخانه ها و کتابداران ضمن مسئولیت حفظ این کتاب ها و مواریث فرهنگی این استان، با برنامه ریزی هایی مردم را با کتابخوانی آشنا و نزدیک کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه گرفتن اصالت و فرهنگ ملت ها یک سیاست است که از گذشته هم بوده است، گفت: یکی از اقدامات مهم دیگر به دنبال کتاب های خوب یا سبک مطالعاتی سیر مطالعاتی بودن است.

وی افزود: با توجه به سن و حد و اندازه افراد کتاب معرفی شود تا وقتی فرد وارد مطالعه شد زده نشود بلکه جذب شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: هر کسی که تریبون دارد و می تواند برای مردم حرف بزند رابطه و پیوند کتاب با مردم و جامعه را ایجاد کند تا مسئله کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار