مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان گفت: این نهاد از اسفند سال ۹۸ تاکنون ۵۰ هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان هزینه کرده است.

تامین اجتماعی گلستان ۵۰ هزار میلیارد ریال صرف بیماران کرونایی کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، احمد نصرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سالن اجتماعات این اداره کل افزود: برای درمان بیماران کرونایی ۲ بیمارستان حکیم جرجانی گرگان و خاتم الانبیا گنبدکاووس و هفت مرکز سرپایی زیر پوشش این نهاد در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هفت هزار و ۲۳۵ مبتلا به این ویروس در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان بستری شده اند و اکنون ۱۸ نفر در مجموع این مراکز بستری هستند.

به گفته نصرتی در این مدت کرونایی سه میلیون و ۷۶۰ نفر در بخش درمان مراکز مربوط تامین اجتماعی خدمات دریافت کردند.

وی با بیان این که خدمات تامین اجتماعی به صورت غیرمستقیم (بخش خصوصی) و مستقیم (ملکی)  ارائه می‌شود، گفت: در استان هزار و ۴۰۹ مرکز درمانی طرف قرارداد این نهاد خدمت ارائه می‌کنند که شامل ۲۷ بیمارستان، ۷۵ درمانگاه و پلی‌کلینیک، ۳۱۵ پاراکلینیک، ۲۷۱ داروخانه، ۱۴ مرکز بهداشتی و درمانی و ۷۰۷ پزشک هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان ادامه داد: در بخش مستقیم هزار و ۳۸۷ نیروی انسانی داریم که ۹۳۹ نفر رسمی، ۱۵۰ نفر پیمانی و ۲۷۴ نفر قراردادی و ۲۴ نفر مهمان هستند و  ۱۳۷ متخصص و فوق تخصص، ۱۷ دندانپزشک و ۹۳ پزشک عمومی در این ۲ بیمارستان خدمان ارائه می‌کنند.

نصرتی یادآور شد: براساس اعلام وزارت بهداشت در گلستان ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی کم داریم و هر ۱۰۰ تخت بیمارستانی حدود ۱۲ بخش می‌خواهد و در مجموع ۴۵۰ تخت ویژه در استان کمبود داریم.

وی در خصوص مطالبات بخش خصوصی و طرف قرارداد حوزه درمان از تامین اجتماعی گفت: اکنون ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی داریم که بیشتر مربوط به قبل از اجرای طرح نسخه الکترونیک است زیرا امروز هر نسخه الکترونیکی که ثبت می‌شود، بلافاصله ۹۰ درصد هزینه به حساب پزشکان واریز می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان با اشاره به این که متولی اجرای نسخه الکترونیک وزارت بهداشت است که به علت شرایط کرونا نتوانست به موقع آن را انجام دهد، اضافه کرد: برهمین اساس تامین اجتماعی و سایر بیمه‌های پایه‌ای، وارد میدان عملیاتی شدند و حتی از اعتبارات خود در این بخش هزینه کردند و اعتقاد داریم ضعف‌هایی وجود دارد که نیازمند گذشت زمان است.

وی افزود: در کشور فرانسه که ۴۵ سال از اجرای چنین طرحی می‌گذرد هنوز همه خدمات و جامعه هدف از این طرح استفاده نمی‌کنند و در سوئیس که ۷۰ درصد خدمات به صورت الکترونیک است، بستر ارائه ۵۰ درصد آنها فراهم شده است.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار