رئیس پلیس فتا استان گلستان به شهروندان هشدار داد : مجرمان اینترنتی با شگردهای خاص و با استفاده از پیامک جعلی ثنا، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی «سامانه ثنا»

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ ابراهیم پرسا در بازدید از دفتر خبرگزاری شبستان استان گلستان بیان داشت: ارسال پیامک‌های حاوی لینک جعلی سامانه ثنا، یکی از ترفندهای مجرمین سایبری است و  متأسفانه تعدادی از افراد به دلیل بی‌دقتی و یا بی‌اطلاعی ، در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند .

این مقام انتظامی افزود: ازآنجایی‌ که برخی از شهروندان ، آگاهی کافی از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها را ندارند و مبلغ عنوان‌شده هم بسیار ناچیز است ، لـذا به این‌گونه سایت‌ها ورود کرده و به‌ محض درج اطلاعات بانکی و رمز دوم در این درگاه جعلی ، متأسفانه شاهد سرقت اطلاعات و موجودی حساب بانکی می‌شوند.

سرهنگ پرسا در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان دقت داشته باشند، در هر صورت وارد لینک های پیشنهادی و مشکوک نشوند و برای مشاهده ابلاغیه قضایی نیاز به واریز هیچ گونه وجهی نمی باشد و سایت ثنـا ، تنها سامانه رسمی  قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیکی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار