نماینده شهرستان علی آباد کتول گفت: اقتصاد استان گلستان جزو پنج استان آخر کشور است و برای رفع این محرومیت لازم است سطح اعتبار ویژه از صندوق اعتبار ملی برای گلستان در نظر گرفته شود.

اعتبار ویژه از صندوق توسعه ملی به گلستان اختصاص یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نگاهی که رهبر معظم انقلاب به مسأله اشتغال، تولید و سرمایه گذاری دارند، تقویت آبخیزداری، زهکشی اراضی، تکمیل سد نرماب و زرین گل مهم ترین اولویت های استان گلستان است.

وی افزود: زیرساخت های آب و برق استان گلستان مشکلات زیادی دارد و مردم استان ما را در تابستان با زحمت زیادی مواجه کرده است، بنابراین باید هر چه سریع تر در جهت تکمیل سد نرماب و زرین گل اقدام شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد گلستان جزوء پنج استان آخر کشور است و باید هرچه زودتر احیا شود، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف مهم لازم است سطح اعتباری ویژه ای از صندوق توسعه اعتباری برای استان گلستان در نظر گرفته شود.

نوروزی با توجه به اهمیت امنیت غذایی کشور عنوان کرد: تقویت بخش کشاورزی استان علاوه بر اینکه اقتصاد گلستان را رشد می دهد در تامین غذای کشور حائز اهمیت است.

پنبه استان گلستان احیا شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گلستان رتبه اول کشت کلزا و سویا در ایران را دارد و مرغوب ترین گندم در کشور را تولید می کند و روزانه بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مرغ به تهران می فرستد و اینها تنها بخشی از تولیدات مهم استان است ولی با این همه به دلیل عدم کشت قراردادی، زهکشی نشدن مزارع و نبود آب مطمئن، شاهد ضرر و زیان کشاورزان استان هستیم.

وی بر لزوم احیای پنبه در استان تاکید کرد و افزود: در سال ۵۷ بیش از ۱۵۷ هزار هکتار پنبه در استان تولید می شد و ۲۸ کارخانه پنبه در استان فعالیت داشتند ولی متاسفانه کشت پنبه تا حد زیادی از بین رفته است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلستان روزی به سرزمین طلای سفید شهرت داشت، افزود: احیای پنبه در گلستان کمک بزرگی به اشتغال جوانان خواهد کرد.

نوروزی با اشاره به ضرر و زیان بزرگ سیب زمینی کاران استان در سال های گذشته بیان کرد: باید با احداث صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان مانع از هدر رفت سرمایه کشاورزان شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار