نخستین دوره مسابقات فریزبی قهرمانی زنان کشور "لیگ دیسک طلایی"، با قهرمانی تیم خوزستان در گنبدکاووس به پایان رسید.

مسابقات فریزبی قهرمانی زنان کشور در گنبد به پایان رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، در این مسابقات بیش از ۶۰ ورزشکار ۱۷ استان کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمان، قم، هرمزگان، بوشهر، گلستان، اراک، خوزستان، تهران، سمنان، فارس، آذربایجان غربی، مازندران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و البرز در سه بخش دقت، مسافت و حداکثر زمان پرواز به مدت 2 روز با هم رقابت کردند.

بر اساس اعلام داوران تیم‌های خوزستان، فارس و آذربایجان غربی به ترتیب با کسب بهترین امتیازات مقام‌های اول تا سوم این مسابقات را از آن خود کردند.

با نظر داوران در بخش حداکثر زمان پرواز (MTA) آرزو و الهه کاظمی از آذربایجان غربی مقام اول و دوم و فائزه خلفی از خوزستان مقام سوم این مسابقات را کسب کردند.

همچنین فاطمه خائفی دارابی از فارس، طیبه پاکیزه از قم و معصومه صالحی از خوزستان موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم بخش دقت این مسابقات شدند.

مدال‌های اول تا سوم بخش مسافت لیگ دیسک طلایی بانوان هم به ترتیب به فائره خلفی از خوزستان، آرزو کاظمی از آذربایجان غربی و زهرا زنده بودی از بوشهر رسید.

مسابقات "لیگ دیسک طلایی" برای نخستین بار در بخش آقایان به میزبانی ساری برگزار شد و گنبدکاووس هم میزبانی بخش بانوان این مسابقات را بر عهده داشت. 

به گزارش ایرنا، مسابقات کشوری فریزبی بخش مردان با عنوان لیگ دیسک طلایی با حضور ورزشکاران ۲۰ استان هشتم آذر در ساری برگزار شد و تیم‌های خوزستان، مازندران و بوشهر به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

به گزارش ایرنا، توجه به این ورزش نوپا که در سبک‌های مختلف "آلتیمیت، آلتیمیت ساحلی، دیسک گلف، گاتس، دبل دیسک، فری استایل(آزاد) و رویداد میدانی" با استفاده از یک وسیله بازی به نام "بشقاب‌پرنده" انجام می‌شود به تاکید کارشناسان می‌تواند باعث افزایش نشاط اجتماعی در جامعه شود.

فریزبی یا همان بشقاب‌پرنده نوعی وسیله بازی است که از یک صفحه مدور لبه‌دار به قطر ۲۰ الی ۲۵ سانتی‌متر و با وزن ۱۷۰ گرم درست شده و از آن برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود و افراد در این ورزش سرگرم‌کننده در سبک‌های مختلف بشقاب پرنده را به آسمان پرتاب می‌کنند و آن را می‌گیرند.

به گفته کارشناسان حوزه ورزش، علاقمندان از سنین چهار سال به بالا می‌توانند در رشته فریزبی فعالیت کنند اما بیشترین تمایل به این رشته ورزشی در میان دانشجویان و دانش آموزان است که مهمترین علت آن به فراهم بودن شرایط ورزش در محیط‌های دانشگاهی و مدارس بر می‌گردد.

هم اکنون در شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۹ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۳۸ هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار