زنگانه با تاکید بر اینکه باید اقدام جهادی برای پیشرفت استان گلستان صورت بگیرد، بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های استان برای پیشرفت استفاده شود و در این راستا به دنبال رشد 7.3 درصدی استان گلستان هستیم.

چشم انداز رشد ۷,۳ درصدی استان گلستان با فعالیت جهادی

به گزارش گلستان ۲۴؛ برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در خصوص استان گلستان با دکتر علی محمد زنگانه، استاندار استان گلستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علی محمد زنگانه با اشاره به اینکه گلستان معروف به استان نگارستان ایران است، گفت: گلستان هشت اقلیم از اقالیم را دارا است و ظرفیت های فوق العاده ای در زمینه طبیعت دارد و تقریبا همه تنوع های زیست بوم را در اختیار دارد. در مرز مشترک گلستان با ترکمنستان، زمین های شبیه بافت کویری وجود دارد که در آنجا شتر نیز زیست می کند.

استاندار استان گلستان با ابراز تاسف از این مسئله که نتوانسته ایم از ظرفیت های خدادای در استان بهره لازم را ببریم اظهار کرد: با وجود آنکه استان گلستان در میزان ظرفیت های طبیعی جزو ده استان نخست قرار دارد اما عمده شاخص های توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین درآمد ناخالص استان و سرانه خانوار نشان می دهد استان گلستان جزو ده استان آخر قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان گلستان در شاخص رفاه اجتماعی جزو پنج استان آخر است، عنوان کرد: استان گلستان متاسفانه جزو استان هایی است شاخص های توسعه ای نامناسبی دارد در حالی که باید از ظرفیت های استان بهره برداری مناسبی شود.

زنگانه در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تاکید بر اینکه باید اقدام جهادی برای پیشرفت استان گلستان صورت بگیرد، عنوان کرد: باید از همه ظرفیت های استان برای پیشرفت استفاده شود و رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید داشت زیرا ظرفیت های کشاورزی، شیلات، دامپروری و گردشگری زیادی در استان گلستان وجود دارد.

استاندار استان گلستان افزود: تمام مسئولین استان به دنبال تحقق رشد 7.3 درصدی در استان گلستان هستند و در بودجه سال آینده نیز قرار است بودجه های عمرانی به استان ها داده شود. دولت به دنبال تمرکز زدایی و دادن اختیارات بیشتر به شورای برنامه ریزی استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار