حسینی گفت: با شیوع کرونا آزمون وسع برای بیمه سلامت متوقف شده و متقاضیان به صورت رایگان بیمه می شوند.

در حال حاضر بیمه سلامت برای گلستانی ها رایگان ارائه می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ سید محمد حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: همه مردم گلستان به صورت پیش فرض بیمه هستند برای روستائیان بیمه روستائیان رایگان است و افرادی که در شهرها زندگی می کنند در سال اخیر طرح آزمون وسع متوقف شده است و می توانند از این طریق شهروندان گلستان نیز مشمول بیمه سلامت شوند‌.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: فردی که فاقد بیمه است اگر‌متقاضی بیمه سلامت همگانی باشد در حال حاضر به صورت رایگان بیمه می شود.

حسینی بیان کرد: با وجود این خدمت  چرا باید برخی از افراد  بدون بیمه به مراکز درمانی مراجعه کنند و مبالغ سنگینی را برای دریافت خدمات درمانی بپردازند.

وی افزود:  شهروندان گلستانی می توانند در سامانه شهروندی برای بیمه سلامت درخواست خود را ارائه کنند و اگر قبلا بیمه باشند این بیمه برای آنها تمدید می شود.

این مقام مسئول متذکر شد: یک میلون ۱۵۰ هزار گلستانی معادل ۵۸ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و  نسبت به دو سال گذشته میزان پوشش بیمه ما کمتر شده است و بخشی از علل آن هم پوشانی بیمه ای است.

حسینی افزود:  در آذر ماه  ۴۶ هزار و ۸۰۶ نسخه به صورت الکترونیک د استان گلستان صادر شده که شامل ۹۷ درصد کل نسخه های ارائه شده بیمه سلامت است.

وی گفت: میانگین کشور  در تحقق نسخه الکترونیک ۷۴ درصد است و گلستان نسبت به  استان دیگر وضعیت بهتری دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار