مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان این که ۵۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: میزان تحقق نسخه الکترونیک در کشور ۵۸ درصد بوده اما در گلستان این رقم ۹۱ درصد است.

۵۸درصد جمعیت گلستان تحت پوشش بیمه سلامت/۹۱درصد نسخ الکترونیکی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، مهرداد کمانگری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که از این تعداد ۱۱۹ هزار نفر بیمه شده صندوق کارکنان دولت، ۸۳۰ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۱۳۵ هزار نفر صندوق بیمه همگانی، ۶۰ هزار نفر سایر اقشار شامل خانواده های شهدا، ایثارگران، طلاب و روحانیون و بقیه هم بیمه شده صندوق ایرانیان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: ۵۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که ۸۴ درصد آنها به صورت رایگان بیمه‌ شده اند.

وی بیان کرد: هزار و ۷۰۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت بوده که شامل بیماران ام اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و پیوند کلیه است.

طبق گفته کمانگری هزار موسسه تحت قرارداد با بیمه سلامت بوده که افراد بیمه شده می‌توانند از آنها خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان بیان کرد: میزان تحقق نسخه الکترونیک در کشور ۵۸ درصد بوده اما در گلستان این رقم ۹۱ درصد است و سومین استان کشور در این زمینه هستیم.

وی بیان کرد: از آذرماه در کل کشور و گلستان هیچ پرداختی بابت نسخه کاغذی نداریم و تمام نسخه ها به صورت الکترونیک خواهد بود.

کمانگری در خصوص بیمه همگانی سلامت هم گفت: از سال قبل چهار استان کشور پایلوت نظام ارجاع بیمه ای بودند که در سال جاری استان گلستان هم به آن اضافه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان توضیح داد: بر این اساس افراد می‌توانند به مطب پزشکان بخش خصوصی مراجعه کرده و مانند پزشک خانواده از آنها خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱۰ هزار بیمه شده در گلستان به ۱۱۷ پزشک منتسب شده اند.

طبق گفته کمانگری در اجرای این طرح بیمه سلامت تعدادی از متخصصان اطفال، داخلی، خانواده، عفونی و طب سنتی هم مشارکت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار