رئیس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس گفت: تاکنون ثبت‌نام ۴۶۷ نفر از مردم گنبد‌کاووس در طرح «اقدام ملی مسکن» تایید نهایی شده است.

ثبت‌نام ۴۶۷ گنبدی در طرح «اقدام ملی مسکن» تایید نهایی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، مهدی ملک امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حاضر برای خانه‌دارشدن افراد واجد شرایط در طرح ملی مسکن یک پروژه ۹۶ واحدی در دو بلوک ۳۲ واحدی و دو بلوک ۱۶ واحدی در چهار طبقه توسط کارگزاری بنیاد مسکن شهرستان در حال احداث است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش‌های ما این است تا پروژه‌های مسکن در اسرع وقت آماده و به واجدان شرایط واگذار شود تا مشکل مسکن این عزیزان رفع شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در مرحله نخست ثبت‌نام طرح «نهضت‌ ملی مسکن» به دلیل وجود مشکل کمبود زمین امکان ثبت‌نام شهروندان گنبدی در سامانه مقدور نبود و با تامین دو و نیم هکتار زمین شهری برای این طرح ملی در مراحل بعدی ثبت‌نام انجام خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ثبت‌نام ۴۶۷ نفر از شهروندان گنبدی در طرح اقدام‌ ملی مسکن به تایید نهایی رسیده است.

ملک درباره پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان بیان کرد: مهمترین پروژه شهرستان جاده مسیر گنبدکاووس به اینچه‌برون معروف به جاده نفت به طول ۵۶ کیلومتر بوده که تاکنون ۶ کیلومتر آن از طرف گنبدکاووس آسفالت شده و چهار کیلومتر دیگر آن برای آسفالت بیس‌گذاری شده است.

وی  گفت: همچنین زیرسازی بخشی از کیلومتر ۱۰ تا کیلومتر ۱۵ این‌جاده برای آسفالت نیز انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس ادامه داد: این مسیر در صورت تکمیل و بهره‌برداری یکی از مسیرهای ارتباطی مناسب بین گنبدکاووس اینچه‌برون و گرگان بوده که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی ابراز کرد: امسال برای تکمیل جاده گنبدکاووس به اینچه‌برون مبلغ ۲۳ میلیارد تومان از محل منابع استانی مصوب شده که تاکنون ۱۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که ۷ میلیارد تومان آن بدهی سنوات قبل و مابقی ان برای تکمیل عملیات اجرایی این مسیر است.

ملک اظهار کرد: همچنین برای پروژه مسیر اصلی گنبدکاووس به آق‌قلا نیز از محل منابع استانی ۲۰ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن هزینه شده است‌.

رئیس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس بیان کرد: آسفالت جاده گنبدکاووس به اینچه‌برون (جاده نفت)  از کیلومتر ۱۵ به طول ۴۱ کیلومتر بر عهده بنیاد مسکن بوده که زیرسازی آن در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبارات لازم این جاده در سه سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار