رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۸۶ درصد اهالی مناطق شهری و ۷۵ درصد مناطق روستایی این شهرستان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند.

۸۶ درصد شهروندان بالای ۱۲ سال گنبد واکسن کرونا زدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم پالیده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار شهروندان گنبدی که دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، ۷۰ درصد و آمار اهالی روستاهای این شهرستان که دُز دوم را دریافت کردند، ۵۵ درصد اعلام کرد.

وی شمار جمعیت دانش آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال گنبدکاووس را که واکسن کرونا تزریق کردند ۹۶ درصد اعلام و اضافه کرد: در مجموع این شهرستان رتبه ششم بین ۱۴ شهرستان استان گلستان در دریافت واکسن کرونا توسط افراد واجد شرایط را دارد.

دکتر پالیده اضافه کرد: جمعیت هدف بالای ۱۲ سال شهرستان گنبدکاووس برای تزریق واکسن کرونا حدود ۲۷۰ هزار نفر است که باید تلاش شود تزریق این واکسن برای رسیدن به ایمنی عمومی به ۹۰ درصد برسد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس باتاکید برضرورت تزریق واکسن توسط افراد باقی مانده، ادامه داد: هم اکنون ۲ مرکز تجمیعی در شهر گنبد و ۲۷ مرکز جامع خدمات سلامت در مناطق شهری و روستایی این شهرستان آماده تزریق واکسن کرونا به افراد واجد شرایط هستند.

وی گفت: براساس دستورالعمل صادره ازسوی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افراد ۴۰ سال به بالا که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنها ( سینوفارم، بهارات و برکت) گذشته باشد، می‌توانند برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا اقدام نمایند.

پالیده همچنین از شروع طرح واکسیناسیون کرونا (چادر به چادر) ویژه عشایر کوچنده از استان های خراسان به گنبدکاووس خبر داد و افزود: تاکنون ۹۶۱ نفر از عشایر واجد شرایط شناسایی شدند که ۶۴۹ نفر آنها واکسن کرونا دریافت کردند.

وی با مثبت دانستن واکسیناسیون کرونا در کاهش مرگ و میرها و با تاکید بر ضرورت مراجعه گروه‌های مختلف مردم بویژه روستاییان گنبدکاووس جهت تزریق واکسن تصریح کرد: اکنون واکسیناسیون به همراه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی (ششتن و ضدعفونی کردن مستمر دست‌ها بویژه زمانی که با سطوح خارجی برخورد دارد، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بالاخص در مراکز تجمعی) بهترین راهکار مقابله با این بیماری است.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس از رسانه‌ها، علما و روحانیون، معتمدان، متنفذین، تشکل‌های مردم نهاد و مسوولان گنبدکاووس خواست تا نسبت به تشویق و الزام افراد باقی مانده برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

پالیده شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس را ۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد این بیماران از اهالی این شهرستان و بقیه از شهرهای همجوار هستند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار