یک کارشناس اجتماعی استان گلستان خطاب به رئیس اتاق بازرگانی گرگان مبنی بر اینکه برای شرق گلستان نقشه اشتباه تعریف نکنید، گفت: لطفا در خصوص شرق گلستان با مطالعه حرف بنزید و طرح بدهید.

رئیس اتاق بازرگانی برای شرق گلستان نقشه اشتباه تعریف نکند/ مردم از اظهارنظرهای غیرکارشناسی ضربه خوردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، مرادیانی با اشاره سالهاست روی پروژه راه آهن «گرگان- گنبد- بجنورد- مشهد» کارهای کارشناسی انجام شده است، اظهار کرد: حتی فاینانس‌های خارجی و داخلی نیز برای اجرای پروژه انتخاب شدند و در برخی از نقاط این پروژه مراحلی از ساخت را نیز تجربه کرده بود.

وی تاکید کرد: انتخاب طرح‌های جایگزین و نقشه‌های جدید و پرهزینه می‌تواند اجرای طرح را بازهم عقب تر بیاندازد، صحبتهای غیرکارشناسانه و بعضا بدون مطالعه می تواند حتی مانع توسعه منطقه شود.

این کارشناس اجتماعی افزود: علی محمد چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان در تازه ترین اظهار نظر  خود پیرامون راه آهن گرگان، گنبد، بجنورد، مشهد، از ارائه دو طرح جایگزین برای توسعه این راه آهن خبر داده که متاسفانه غیر کارشناسی است.

مرادیانی بیان کرد: چوپانی در خصوص این دو طرح که در سایت خبرگزاری مهر منتشر شده گفته است:« در سفر وزیر اقتصاد به گلستان موضوع راه‌آهن اینچه برون- آزادشهر- شاهرود؛ مطرح و مزیت های آن برشمرده شد و به عنوان پیشنهاد به صورت مکتوب به شورای گفتگو ایمنی این طرح را اعلام کردیم.

وی ادامه داد: رئیس اتاق بازرگانی گرگان در اظهار نظری بیان کرده علاوه بر طرح مسیر پیشنهادی فعلی، مسیر دیگری هم مشخص شد تا با توجه به کوهستانی بودن مسیر شاهرود که مستلزم هزینه های بالایی است، بررسی انجام شود آیا می توانیم مسیر جایگزین داشته باشیم یا خیر؟؛ مسیر پیشنهادی جدید از سمت گنبدکاووس- دوراهی کلاله- جنگل گلستان بوده و از دشت عبور می کند و به خط جاجرم متصل خواهد شد و از آنجا به جنوب می رود.

مردیانی به ادامه اظهارات چوپانی اشاره و اضافه کرد: اما از لحاظ ژئوپلتیک جغرافیایی، اینچه برون- آزادشهر- شاهرود بهترین مسیر است چون دسترسی مردم شرق استان را هم به راه آهن میسر کرده و مسیر هم کوتاه تر خواهد شد».

این اظهار نظر چوپانی در خصوص دسترسی بیشتر مردم شرق گلستان در حالی مطرح می شود که در طرح آزادشهر، نامی از گنبد کاووس در مسیر نیست ولی در مسیر دوم، بیشتر شهرهای شرق گلستان مطرح بوده و به راه آهن دسترسی آنها میسرتر خواهد بود.

اما چوپانی که ظاهرا به تنهایی طراح این طرح بوده و خود را مطلع کل استان هم می دانسته، طرح اول خود را به وزیر به شکل مکتوب، می دهد و طرح دوم را هم طبق گفته خود پیشنهاد می دهد.

مردم شرق گلستان به خاطر همین اظهار نظرهای غیر کارشناسانه ، از پروازهای فرودگاه قدس شرق گلستان بی بهره مانده اند.

مردم شرق گلستان خطاب به آقای چوپانی می گویند: لطفا طرحهای خوبتان را برای خودتان بگذارید و برای شرق گلستان برنامه ریزی نکنید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار