مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: تا کنون ۹۸ هزار و۳۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و همچنین ۴ هزار جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

98 هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان دارای سند مالکیت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محمد حسینی درگفت وگو با ایلنای گلستان با اشاره به مزایای سنددار شدن واحدهای مسکونی روستایی اظهار کرد: حفظ و ماندگاری جمعیت در روستاها، ایجاد انگیزه برای روستاییان در فعالیت‌های مربوط به توسعه روستا، استفاده از سند مالکیت برای تضامین بانکی و دریافت تسهیلات ، پایان دادن به برخی اختلافات ملکی و غیره از مزایای این طرح است.

وی بیان داشت: صدور سند واحدهای مسکونی در روستاها هزینه زیادی ندارد و متقاضیان می توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن مراجعه کنند و  تشکیل پرونده دهند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن گلستان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک توانسته است در زمینه انگیزه جهت پایداری سکونت روستاییان اقدمات مهمی انجام دهد که تاکنون بیش از ۹۸ هزار جلد سند مالکیت روستایی که ۴هزارجلد سند برای زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت صادر شده است.

وی گفت: همچنین طبق تفاهم نامه با بنیاد علوی قرار است برای  واحدهای مسکونی در 17 شهر و 600 روستای استان نیز سند صادر شود که در همین باره نقشه برداری بسیاری از روستاها و شهرها به پایان رسیده و نقشه 99 هزار ملک تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در ادامه به بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده در شهرستان رامیان اشاره و اظهار کرد: زلزله سال گذشته شهرستان رامیان به ۱۹۵ واحد مسکونی به ویژه در دو روستای ویرو وقورچای آسیب های جدی وارد کرد که با کمک  خیران،بنیاد کرامت رضوی، گروهای جهادی تا کنون بیش از ۱۸۰ واحد را به بهره برداری رساندیم.

مدیر کل بنیاد مسکن یادآور شد: بنیاد مسکن  بیش از۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره ساخت در دوشهرستان زلزله زده استان پرداخت کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار