مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از اتمام ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان شهرستان رامیان خبر داد و گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات برای بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان رامیانی پرداخت شد.

۱۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات برای بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان رامیانی پرداخت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، درباره آخرین وضعیت بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان رامیانی اظهار داشت: در اثر وقوع زلزله 5.1 ریشتری 17 شهریورماه سال گذشته به واحدهای مسکونی در 10 روستا خسارت وارد شد که عمده خسارت‌ها در دو روستای "قورچای" و "ویرو" در شهرستان رامیان بود.

وی گفت: آسیب و خسارت زلزله در این روستاها با توجه به کاهگلی بودن منازل مسکونی، 195 واحد مسکونی را به علت ترک‌ها و شکاف‌های عمیق در دیوارها و سقف منازل و ریزش بخشی از خانه غیرقابل سکونت کرده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با یادآوری اینکه کار بازسازی این واحدهای مسکونی در 36 ساعت اولیه پس از وقوع حادثه آغاز شد، بیان داشت: علت طولانی شدن روند ساخت برخی منازل مسکونی به میزان مشارکت مردم در امر بازسازی ارتباط دارد ضمن اینکه مبالغ مورد نیاز تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در بخش ودیعه مسکن، معیشتی و لوازم منزل به صورت کامل و از محل منابع داخلی بنیاد تأمین شده بود اما دیر اقدام کردن برخی مالکان خسارت دیده سبب شد تا کار ساخت تعدادی از واحدها در روستای ویرو کمی با کندی روبه‌رو شود.

حسینی گفت:‌ 170 میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات برای بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان رامیانی پرداخت شد.

وی توضیح داد: علاوه بر این شرایط جوی حاکم بر مناطق کوهستانی و سرمای زودرس و همچنین افزایش قیمت برخی مصالح ساختمانی بر این روند اثرگذار بوده است.

حسینی گفت: برای بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان این شهرستان 50 میلیارد ریال به صورت بلاعوض و 120 میلیار ریال در قالب تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: کار ساخت 180 واحد مسکونی در این روستاها به اتمام رسیده و تنها 15 واحد مسکونی دیگر باقی مانده که با ابلاغ و اختصاص تسهیلات متمم، این واحدها نیز در دست ساخت قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان هم چنین قول داد پس از اجرای انشعاب آب و فاضلاب در این دو روستای زلزله‌زده، بنیاد مسکن استان آسفالت معابر این روستاها را انجام خواهد داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار