مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به ضرورت هم افزایی نیروهای انقلاب، گفت: با کمک جهاددانشگاهی طرح جامع حاشیه نشینی را تدوین می کنیم.

تدوین طرح جامع حاشیه‌نشینی با همکاری جهاد دانشگاهی/ تزاحم منافع عامل ناکامی در مدل‌سازی فرهنگی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، در سالهای اخیر با افزایش گستره امور و مسائل اجتماعی و فرهنگی و تاکیدات کارشناسان بر اهمیت موضوعات در ساختاردهی به تمدن سازی افزوده شده و از سویی دیگر نیز تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکل گیری نهضت های اجتماعی و درخواست ارائه گزارسات دقیق کارشناسی از سوی سازمان اجتماعی وزارت کشور به صورت مرتب، همه و همه نشان از اهمیت و ظرافت این موضوع دارد. از این رو نهادهای انقلابی و مجموعه های خدمتگزار باید در تعاملی مثبت با مهم در این راستا توان و ظرفیت خود را به کار گرفته و در این مسیر به کمک رفع دغدغه های مهم اجتماعی و فرهنگی بیایند. از این رو جهاد دانشگاهی استان گلستان و اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در همین راستا با تشکیل نشست مشترکی در استانداری اولویت های پژوهشی و عملیاتی این حوزه و ظرفیت های قابل اشتراک خود را بررسی کردند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در این نشست با اشاره به شناخت خود از ظرفیت های عظیم جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: ما معتقد هستیم که ظرفیت های موجود در نظام اسلامی باید با هم افزایی و همدلی در راستای توسعه کشور در کنار هم به میدان خدمت به مردم بیایند.

سید روح الله حسینی با بیان اینکه ما در دوره جدید خدمگزاری در اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری چند سیاست کلان را به صورت راهبردی دنبال می‌کنیم، افزود: ما باید تلاش خود را متمرکز بر این کنیم که هم ظرفیت مردمی و هم اداری را در حوزه اجتماعی و فرهنگی در استان فعال کرده و در خدمت نیازها و عقب ماندگی‌های استان قرار دهیم.

تحقق حکمرانی مردمی توسط تشکل‌های غیردولتی/ لزوم استقرار ظرفیت های مردمی را بر ریل تحول خواهی

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف ما تحقق حکمرانی مردمی با بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی است، خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که در این حوزه همواره ما را از حرکت پرشتاب بازداشته است تعاریف ناقص و سلیقه‌ای از انقلابی بودن است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان بر ضرورت انطباق تعریف مدیران حوزه فرهنگ و امور اجتماعی از انقلابی بودن با نگاه‌های رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: اگر بتوانیم با این خط کش حرکت کنیم می‌بینیم که چقدر سهل و راحت توانسته‌ایم ظرفیت های مردمی دلسوز برای انقلاب را بر ریل تحول آفرینی و تحول خواهی قرار دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه باید ظرفیت های تحول جامعه را پیدا کنیم، اضافه کرد: در این راستا هم باید این ظرفیت های بالقوه را حمایت کرده و هم در راستای هدایت آنها به سمت اهداف متعالی توسعه ای استان گام برداریم.

عدم کارآیی حوزه دولتی در حوزه فرهنگ/ نقشه راه سبک زندگی اسلامی تدوین می شود

وی با بیان اینکه حوزه دولتی در فضای اجتماعی و فرهنگی نتواتنسته کارآمدی خود را نهادینه کند، تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیوست فرهنگی اقدامات در همه حوزه ها بر زمین مانده و بی توجهی به این فرمان راهگشا موجب بروز مشکلات عدیده در کف جامعه شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه ما در حوزه فرهنگ و اقدامات فرهنگی هنوز به یک مدل حقیقی نرسیده ایم، تصریح کرد: عدم انسجام و داشتن تزاحم منافع، فقدان متولی در ریل گذاری و اجرا و همچنین وجود چندین شورا با ساختارهای متضاد همه و همه از عوامل عدم توفیق در دستیابی به یک مدل موفق اقدامات فرهنگی است.

حسینی از تدوین نقشه راه سبک زندگی اسلامی در استان گلستان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم این طرح را در کنار طرح جامع حاشیه نشینی استان گلستان با همکاری جهاددانشگاهی تدوین کرده و به صورت دقیق و کارشناسی پیاده سازی کنیم.

به گزارش ایسنا در این دیدار که رئیس، مدیر فرهنگی و کارشناسان فرهنگی و افکارسنجی جهاددانشگاهی استان گلستان حضور داشتند، ابراهیم شهبازی رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان به ارائه مدل مفهومی از ساختار و توانمندی های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و پژوهش های علمی در این حوزه پرداخت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار