مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت که فعالیت این نهاد با تلاش برای تبدیل شدن به باشگاه فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار جامعه در راستای جهانی‌سازی و گسترش فرهنگ تمدنی مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب است.

فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مهدی توکلیان روز چهارشنبه در آئین پایانی معرفی کتاب سال و تجلیل از خادمان حوزه نشر و کتاب گلستان به صورت ویدئوکنفرانس اظهار داشت: رشد فعالیت کتابخانه های سیار کشور از جمله خدمات مهم و تاثیر گذار این نهاد در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

وی بیان کرد: توجه به بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از برنامه های ثابت این نهاد، بیانگر عزم جدی برای ترغیب بیشتر مردم به کتابخوانی است.

وی افزود: در چند سال اخیر اقدامات گسترده‌ای برای تامین کیفیت مطالعه و کتاب خواندن انجام شده که یکی از این اقدامات توجه به اجزای فعالیت‌های عمومی و خدمات گسترده فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در اسلام گفت: مطالعه کتاب از شاخص های ارزیابی رشد و پیشرفت کشور محسوب می شود و باید به بیانات رهبر معظم انقلاب در این راستا بیشتر عمل کرده و نهضت فراگیر مطالعه را از خانه و مدرسه آغاز کنیم .

عادله کشمیری پرداخت یارانه ۲ میلیارد ریالی کتاب از طریق ۱۵ کتابفروشی، اهدای ۲۰ هزار جلد کتاب به ارزش سه میلیارد ریال، انتشار ۴۸۲ عنوان کتاب با ۳۲۲ هزار جلد و حمایت از چاپ ۱۰ عنوان کتاب خارج از تفاهم نامه را از جمله اقدامات سال جاری این اداره کل در گلستان برشمرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گلستان هم در این مراسم گفت: این اداره کل تهدید شیوع ویروس کرونا را با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و گسترس پیک کتاب (تحویل درب منزل) به فرصت تبدیل کرد.

آخوند حی میرزاعلی با اشاره به گریزناپذری گسترش تکنیک دانش و فناوری افزود: با این شرایط باید معلومات خود را افزایش دهیم که تنها راه آن سرمایه گذاری بیشتر در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی همچنین از تمدید یک ماهه برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: امسال گلستان جایگاه پنجم کشوری را در این جشنواره دارد.

در پایان این مراسم از نویسندگان و مترجمان چهار عنوان کتاب برگزیده سال و هفت عنوان کتاب شایسته تقدیر استان، روسای انجمن کتاب بندرترکمن، بندرگز، رامیان، کلاله و گمیشان، ، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد گنبدکاووس، بندرگز، کلاله، چهار ناشر، ۲ نویسنده، ۲ کتابخوان نوجوان از رامیان و گمیشان، برترین مسوولان کتابخانه ها، کتابداران رامیان، بندرگز، کلاله، علی اباد، گالیکش و ۲ پیشکسوت حوزه کتاب بندرگز و گرگان قدردانی شد.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی است و از این روز تا ۳۰ آبان در سراسر کشور برنامه های هفته کتاب برگزار می شود.

گلستان ۳۴ کتابخانه عمومی شهری، ۳۱ کتابخانه عمومی روستایی و ۱۲ کتابخانه مشارکتی دارد که در آن افزون بر ۸۲۶ هزارنسخه کتاب نگهداری می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار