مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: یازدهمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور در استان راه‌اندازی شده و هدف اصلی آن بهره‌گیری از توان و ظرفیت تعاونی‌های برای احیا و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است.

صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در استان گلستان تشکیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با اشاره به برگزاری مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان در روزهای گذشته اظهار داشت: اقدامات مربوط به تأسیس این صندوق به پایان رسیده و یازدهمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور در گلستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق در استان 4 میلیون سهم دارد، گفت: سرمایه اولیه این صندوق که با مشارکت 18 شرکت تعاونی ایجاد شده، 4 میلیارد تومان است و با سرمایه شرکت‌های تعاونی و بخش دولتی، برای حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی استان اقدام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: منابع طبیعی در قالب تعاون، با مشارکت مردمی و بهره‌برداران واقعی در مناطق مختلف شکل گرفته و هر یک از این شرکت‌های تعاونی وظایفی از اهداف مهم مدیریت منابع طبیعی را بر عهده گرفته‌اند و با همکاری و همیاری همه اعضای شرکت از یک سو و کنترل‌های فنی کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری از سوی دیگر وظایف و اهداف خود را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه منابع طبیعی مهم‌ترین اولویت و هدف از راه اندازی این صندوق است زیرا بسیاری از معضلات ما در حوزه منابع طبیعی به علت عدم سرمایه گذاری در این بخش است.

لطفی خاطرنشان کرد: کمک به ارتقا بهره‌وری عوامل تولید شامل سرمایه آب و خاک و مدیریت آن و همچنین جلب مشارکت مالی بهره برداران عرصه‌های منابع طبیعی و استفاده از سرمایه‌های پراکنده این بخش برای حفظ و احیای پایدار منابع طبیعی راهبرد ما برای تأسیس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی است.

وی درباره اهمیت این صندوق و خدمات قابل ارائه آن بیان داشت: اعطای تسهیلات کم بهره و انجام حمایت‌های مالی به مجریان و بهره برداران منابع طبیعی، تضمین سرمایه گذاری متقاضیان نزد بانک‌ها و موسسات مالی داخلی، کمک به تامین نهاده‌ها و امکانات لازم برای حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی و همچنین کمک به بهبود و ارتقای دانش و مهارت بهره‌برداران و تعاونگران از جمله تسهیلات این صندوق خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه 68 درصد مساحت استان جزو عرصه‌های منابع ملی است، گفت: حفاظت از این عرصه‌ها و احیای آنها نیازمند سرمایه گذاری و به کارگیری توان و ظرفیت همه بخش‌ها از جمله جوامع محلی، تعاونی‌ها و غیره است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار