رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان گلستان گفت : از مجموع جمعیت ۱.۹ میلیون نفری این استان افزون بر ۱۰۹ هزار نفر زن و مرد در لیگ تندرستی کشور حضور فعال داشتند.

افزون بر ۱۰۹ هزار نفر گلستانی در لیگ تندرستی کشور شرکت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ الهه غیناقی روز دوشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  از مجموع  تعداد شرکت کنندگان استانی در لیگ تندرستی بیش از ۶۵ درصد بانوان و حدود ۳۵ درصد را مردان گلستانی تشکیل دادند.

به گفته وی استان گلستان در این رقابتهای مجازی که نوزدهم ماه آذر پایان یافت، رتبه دوم را کسب کرد، استان های کرمانشاه اول و سمنان سوم شدند.

غیناقی تصریح کرد: لیگ تندرستی نقش بسیار اثرگذار و چشمگیری در سلامت روانی و عمومی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اخلاق مداری، فرهنگ سازی جامعه، افزایش شادابی و نشاط اجتماعی داشته است و باید از این ظرفیت برای ارتقای سلامتی و تندرستی جامعه به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: استان گلستان ظرفیت های ویژه ای در ورزش های همگانی همچون فریزبی، آمادگی جسمانی، پیلاتس، یوگا، ایروبیک، داژبال و پینت بال دارد که برای استفاده از این ظرفیت ها مسئولان ارشد استانی و شهرستانی باید حمایت حداکثری برای توسعه و پیشرفت آن داشته باشند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان گلستان یادآور شد: نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی  با حمایت ها و برنامه ریزی های راهبردی خود برای نهادینه کردن ورزش های همگانی در بهبود زندگی سالمندی، تراکم استخوان زنان میانسال، افزایش طول عمر، اصلاح سبک زندگی، جامعه فعال، تندرست و امن نقش بی بدیلی دارند.

غیناقی اظهارداشت: در مرحله نهایی  لیگ تندرستی ورزش های همگانی کشور با رقابت  تمام انجمن ها، هیات های استانی و بیش از ۵۰۰ شهرستان در مرحله رده بندی شهرستان های آزادشهر، آق قلا، مینودشت، کلاله و بندرترکمن با  وجود کمبود منابع و نیروی انسانی عملکرد هیات درخشان بوده و جز ۲۰ شهرستان برتر کشور انتخاب شدند و چنانچه دولت و مسئولان از این ورزش حمایت کنند  اتفاقات خوبی در آینده  رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه این لیگ به مدت ۵۳ روز در فضای مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: رقابت های لیگ تندرستی در فضای مجازی با هدف ارتقای سلامتی و تندرستی، افزایش نشاط و شادابی اجتماعی، ترویج و توسعه ورزش‌های همگانی، آگاهی بخشی، افزایش فعالیت جسمانی و مقابله با کم‌تحرکی اقشار مختلف جامعه برای کاهش و مقابله با  تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی افزود: امکان مشارکت حداکثری تمام اقشار جامعه، افزایش انگیزه، ایجاد علاقه برای انجام فعالیت های ورزشی، تامین سلامت مردم و بالابردن میزان فعالیت بدنی در میان دانش آموزان، دانشجویان، کارگران، سالمندان و دیگر افراد جامعه در دوران شیوع ویروس کرونا از دیگر اهداف برگزاری لیگ تندرستی  بوده است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان گلستان گفت: در این لیگ عموم شهروندان علاقه‌مند پنج سال به بالا،  الگوهای حرکت ورزشی خود را در قالب ویدئو ۳۰ ثانیه‌ در سامانه   IRANTANDOROSTI.IR  بارگذاری کردند و بر همین مبنا، امتیازاتی برای شهر و استان ثبت شد که تاثیرات مثبتی در توسعه ورزش در فضای مجازی و مشارکت همه افراد جامعه داشته است.

الهه غیناقی تاکید کرد: افزایش آگاهی عمومی نسبت به فواید ورزش و فعالیت‌های مستمر بدنی در خانه و محل کار می تواند تاثیرات مثبتی در پیشگیری بسیاری از بیماری ها از جمله ویروس کرونا داشته باشد.

در استان گلستان ۴۸ هیات ورزشی و بیش از ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار