نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

یوسفی، نایب رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق ایران گفت: هرچند کشت محصول گندم در استان منجر به تامین امنیت غذایی کشور می‌شود اما تاکنون این محصول سودی برای کشاورزان گلستانی نداشته است.

گندم برای گلستان سودآور نبود| لزوم توسعه کشت انار

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگاربازار اظهار کرد: یکی از مسایلی که در بخش کشاورزی به آن توجه نشده، حوزه باغداری است بنابراین رویکرد دولت در این بخش اهمیت به حوزه باغداری است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان بابیان این نکته که تاکنون دولت توجهی به صادرات غیر نفتی نداشته، افزود: برابر سیاست‌های فعلی دولت در حال حاضر صادرات محصولات غیرنفتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با تاکید بر این که صادرات محصولات کشاورزی اولویت اول اتاق ایران است، اضافه کرد: در اتاق بازرگانی توسعه محصولاتی پیگیری می‌شود که ارزآوری بیشتری داشته باشند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: محصولات باغی انار در استان از این جهت حایز اهمیت است که متناسب با اقلیم استان بوده و کم آب بری آن، جوابگوی تنش خشکسالی استان است.

یوسفی از گندم به عنوان محصول استراتژیک استان یاد کرد و گفت: هرچند کشت محصول گندم در استان منجر به تامین امنیت غذایی کشور می‌شود اما تاکنون این محصول سودی برای کشاورزان گلستانی نداشته است بنابراین باید به دنبال محصولاتی برویم که برای استان درامد و صادرات بیشتری داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق ایران یکی از راه‌های پیشرفت اصلی استان را توسعه بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: اگر صادرات محور حرکت کنیم درآمد بخش کشاورزی استان افزایش چشمگیری می‌یابد.

او توجه به باغداری را در حوزه کشاورزی ضروری برشمرد و افزود: توسعه محصولات باغی استان به جز صادرات برای خودکفایی کشور هم بسیار دارای اهمیت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار