بخش پایانی جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی قرآن شامگاه دیروز، ۲۴ آذرماه با رقابت ۷ قاری منتخب در گرگان برگزار شد.

بخش پایانی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایکنا از گلستان، بخش پایانی شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی با حضور حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان و مسئولان استانی و آحاد مردم شب گذشته، ۲۴ آذر ماه در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) گرگان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه داود جعفری، دبیر ملی جشنواره تلاوت‌های مجلسی بیان کرد: قاریان برتر کشور با همت و تلاش خود به این جایگاه رسیدند و باید قدر این موهبت را بدانیم. برای رسیدن به این مرحله و رسیدن به قاریان مطرح دنیا مثل مصر سال‌ها زحمت کشید شده و باید قدر این ارزش‌ها را بدانیم.

جعفری افزود: اگر فرض کنیم که اسطوره کشور در این حسینیه جمع شود مردم با چه اشتیاقی حضور می‌یابند باید برای قاریان مطرح کشور نیز این شور و حال را داشته باشیم و آنها را مورد تشویق و حمایت قرار دهیم.

دبیر ملی جشنواره تلاوت‌های مجلسی به منویات مقام معظم رهبری در برپایی کرسی‌های تلاوت اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب محفل کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در کشور برگزار می‌شود و مردم می‌توانند از آموزه‌های قرآنی بهره‌مند شوند.

همچنین در ادامه این محفل قرآنی حجت‌الاسلام گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی ضمن خیرمقدم گویی به قاریان و تشکر و قدردانی از حضور مردم و مدعوین گفت: محبان قرآن و افرادی که دل در گرو قرآن و اهل بیت(ع) دارند همیشه برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب در حال مجاهدت هستند و این حضور محبان قرآن نشان‌دهنده محبت به قرآن و ارادت به اهل بیت(ع) است.

وی به کتاب «طرح کلی اندیشه‌های قرآنی در اسلام» نوشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این کتاب بیانگر معارف و مفاهیم عمیق اجتماعی قرآن است که هر فردی این کتاب را بخواند زمینه تحول را در زندگی خود را فراهم می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه این کتاب اصول اندیشه اسلامی برگرفته از آیات قرآن و بر مبنای مسائل اساسی دین را تبیین کرده‌ است تصریح کرد: این کتاب تفکر توحیدی را با در نظر داشتن شئون مختلف زندگی بشر ارائه کرده است و نگاهی نو به مفاهیم دینی دارد. مباحث این کتاب برای امت اسلامی وحدت آفرین است و هر فردی با خواندن این کتاب می تواند شیوه تدبر و تعمق در قرآن را به صورت زیبا فرا بگیرد.

در ادامه مراسم سیدجاسم موسوی، امید درویشی، آرش سوری، مهدی متانت، یوسف جعفرزاده، ابراهیم فلاح تبسم چهره و علی غلامی از استان‌های خوزستان، همدان، قزوین، قم، گیلان با حضور شش داور به تلاوت پرداختند و در پایان مراسم از قاریان برتر استانی تجلیل شد.

یادآور می‌شود که آئین اختتامیه این جشنواره امروز ۲۵ آذر ماه مصلی بزرگ قائمشهر در حال برگزاری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار