معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از ثبت نام بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سجام به عنوان دیده‌بان اجتماعی خبر داد.

ثبت‌نام ۱۰۰ هزار نفر به عنوان " دیده‌بان اجتماعی" در سامانه سجام

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از بندرگز، اصغر جهانگیر صبح امروز در نشست با کارکنان دادگستری این شهرستان با بیان اینکه نیروی انسانی، سرمایه اصلی هر مجموعه‌ای هستند، ظهار داشت: تبدیل وضعیت نیروهای موقت شاغل در دستگاه قضایی در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد و این موضوع تا رسیدن به نتیجه کامل پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه  با بیان اینکه رسیدگی به موضوعات اجتماعی مستلزم همکاری مردم و سایر دستگاه‌هاست، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی به ویژه خیران در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی به درستی استفاده کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: هر جا به ظرفیت‌های مردمی تکیه شد توانستیم به موفقیت برسیم. همانطور  پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان تنها با تکیه بر مردم اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه سجام و برقراری ارتباط با مردم از طریق این سامانه برای بیان مشکلات و آسیب‌ها بیان داشت: تا کنون بیش از 100 هزار نفر به عنوان دیده‌بان اجتماعی در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند که آسیب‌های منطقه خود را منعکس کرده و در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دستگاه قضایی کمک می‌کنند.

جهانگیر به حفظ سرمایه‌های انسانی هم تأکید کرد و گفت: امروز بحث مهاجرت نخبگان یک‌ معضل جدی است و باید شرایطی فراهم شود تا مهاجرت نخبگان اتفاق نیفتد.

وی افزود: عده‌ای در فضای مجازی با هدف سودجویی، پزشکان و نخبگان را به مهاجرت و خروج از کشور تشویق می‌کنند که این افراد باید شناسایی شوند و با آنها برخورد شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین بیان داشت: برای پیشگیری از وقوع جرم، باید سطح سواد در حوزه‌های مختلف جامعه افزایش یابد و این امر فقط مختص سواد حقوقی یا پزشکی نیست بلکه باید سطح مهارت‌های اولیه در همه حوزه‌های اجتماعی ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش برخی از معضلات اجتماعی گفت: اختلافات، نزاع و درگیری جزو جرایم شایع در کشور است که نیاز است دستگاه‌های فرهنگی و ظرفیت‌های مردمی برای کنترل و کاهش این جرایم و آسیب‌ها وارد میدان شود.

گفتنی است، دیدار چهره به چهره معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با صاحبان صنایع غیر فعال در بندرگز، پیگیری مشکلات برخی صنایع از جمله شرکت بستنی کوه صحرا از دیگر برنامه‌های سفر معاون قوه قضائیه به این شهرستان بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار