مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: ۴۱ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانواده زیر پوشش این نهاد قرار دارد و از خدمات آن بهره مند می شوند.

حمایت از ۴۱ هزار زن سرپرست خانواده توسط کمیته امداد گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عیسی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمند سازی خانواده‌ها با حفظ کرامت آنهاست و در همین خصوص خدمات مختلفی مانند مشاوره شغلی، آموزش و ارائه تهسلات قرض الحسنه اشتغال را برای مددجویان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین گروه تحت حمایت این نهاد خانواده‌های بدون سرپرست هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد قرار دارد که از این تعداد ۲۸ هزار نفر فوت سرپرست، ۹ هزار خانوار مطلقه و سایر موارد را تشکیل می‌دهند.

بابایی با اشاره به اینکه پرداخت مستمری بصورت ماهانه برای این افراد انجام می‌شود، ادامه داد: این مستمری برای خانواده‌های یک نفره ۳۵۰ هزار تومان و به نسبت افراد اضافه خواهد شد و تا خانواده‌های پنج نفره هم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد گلستان یادآور شد: همچنین برای این خانواده‌ها خدمات فرهنگی، مسکن، اجاره مسکن، فعالیت دانش آموزش و دانشجویی، اعطای لوازم ضروری متناسب با نیاز خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای زنان سرپرست خانواده در حوزه اشتغال در سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ شغل و در ۶ ماهه سال جاری نیزهزار و ۳۶۵ خانواده مشاوره شغلی و ارائه تسهیلات اشتغال داشته ایم.

بابایی گفت: بیمه تأمین اجتماعی از خدمات دیگری است که این نهاد برای زنان سرپرست خانواده انجام می‌دهد و با بیمه کردن این افراد آنها پس از گذشت ۱۰ سال و در سن ۵۵ سالگی می‌توانند از بازنشستگی بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد ۱۲۰ نوع خدمت برای مددجویان ارائه می‌دهد، تاکید کرد: بیمه تکمیلی، تحصیلات قرض الحسنه کارگشایی، کمک به تأمین جهیزیه فرزندان، معافیت از خدمت سربازی و دیگر موارد از خدمات کمیته امداد به مددجویان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار