رییس اداره کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس گفت: این نهاد در سال جاری ۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات از افراد واجد شرایط این شهرستان جمع آوری کرده است.

کمیته امداد گنبد امسال ۷۷ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محسن خداپرست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تعهد امسال ۲ اداره کمیته امداد منطقه یک و ۲ گنبدکاووس برای جمع آوری زکات از مودیان ۱۰۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۷۷ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: مطابق دستورالعمل ابلاغی شورای زکات کشور بخش اعظم زکات جمع آوری شده از یک منطقه یا روستا در همان محل و انجام کارهای عام المنفعه از جمله "کمک به نیازمندان، انجام برخی اقدامات عمرانی مانند ساخت مسکن برای نیازمندان، احداث مسجد و خانه عالم" هزینه می‌شود. 

خداپرست اضافه کرد: امسال از محل زکات جمع آوری شده توسط ۲ اداره کمیته امداد منطقه یک و ۲ گنبدکاووس، ۱۱ میلیارد ریال آن جهت کمک به تهیه و اهدای ۱۴۳ فقره جهیزیه برای نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد یا خانواده‌های نیازمند در روستاها با همکاری برخی نیکوکاران اختصاص یافت.

رییس اداره کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس، اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت کمک هزینه تحصیل ۲۰۱ دانش آموز نیازمند و کمک ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال دیگر برای کمک به ساخت هفت واحد مسکونی برای نیازمندان را از دیگر هزینه کردهای این نهاد از منابع زکات جمع آوری شده امسال اعلام کرد.

وی افزود: امسال از محل زکات جمع آوری شده در گنبدکاووس ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت خرید ۳۴۶ قلم لوازم خانگی با همکاری نیکوکاران اختصاص یافت.

خداپرست ادامه داد: بیشترین هزینه انجام شده از محل زکات جمع آوری شده امسال در گنبدکاووس صرف تهیه بسته‌های غذایی یا کمک هزینه معیشت بین مددجویان و خانوارهای نیازمند در مناطق شهری و روستایی این شهرستان به مبلغ ۴۷ میلیارد ریال بوده است.

کمیته امداد شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس به دلیل جمعیت و وسعت بالا و نیز با هدف رسیدگی بهتر به مددجویان و نیازمندان از سال ۹۵ به دو منطقه یک و ۲ تبدیل شد.

هم اکنون کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس، هفت هزار و ۲۷۷ خانوار با جمعیت ۱۳ هزار و ۲۵۱ نفر و کمیته امداد منطقه ۲ این شهرستان نیز تعداد ۶ هزار و ۲۴۲ خانوار را با جمعیت ۱۰ هزار و ۸۵۵ نفر زیرپوشش دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار