لطفی گفت: در ۸ ماهه امسال، حدود ۳۲۸ فقره تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی گلستان صورت گرفت که ۳۲۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی مورد تخریب قرار گرفت.

تخریب ۳۲۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی گلستان/ ۲۰۰ پرونده در محاکم قضایی در حال رسیدگی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرحیم لطفی» ظهر امروز (یکشنبه 28 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه مندی منابع طبیعی در سه حوزه حفاظت، احیا و توسعه است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در استان گلستان یک میلیون و 300 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی وجود دارد که نباید بگذاریم این سطوح از بین برود و کیفیت گیاهی آن کاهش پیدا کند.

 

وی ادامه داد: جنگل یک اکوسیستم است و درختان باید به عنوان تنوع گیاهی باشند و جنگل ها باید سالم و عاری از هر گونه مشکل باشند.

 

لطفی اظهارداشت: وجود دام داخل جنگل باعث می شود نهال های تازه مورد آسیب قرار گیرند و آن رویش های جدید را نداشته باشیم.

 

وی گفت: در 8 ماهه امسال در بخش حفاظت، حدود 328 فقره تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی داشتیم که 320 هکتار از عرصه های منابع طبیعی مورد تخریب قرار گرفت.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: در این راستا، 450 پرونده تشکیل و 558 پرونده تعلیف دام غیرمجاز صادر شد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون 200 پرونده در محاکم قضایی در حال رسیدگی است، گفت: 105 فقره خلع ید نیز اجرا شده است که در این راستا 180 هکتار از اراضی جنگلی به منابع طبیعی برگشت.

 

لطفی افزود: در اراضی مرتعی نیز 102 فقره خلع ید و برگشت به بیت المال انجام شد و سه هکتار اراضی ساحلی نیز بازگشت.

 

وی در ادامه از ارتقای سیستم رادیویی و بی سیم اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با ارتقای این بی سیم ها ثبت اطلاعات و مکان یابی همکاران به راحتی انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار