با معرفی برگزیدگان جشنواره جهادگران علم و فناوری گلستان به کار خود پایان داد.

جشنواره جهادگران علم و فناوری گلستان به کار خود پایان داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ جشنواره جهادگران علم و فناوری استان گلستان هر ساله توسط سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری سپاه نینوا استان گلستان برگزار شد اقشار پس از سیر مرحله داوری تجلیل می شود.

علیرضا طاهرزاده؛ مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری گلستان در این جلسه گفت: یکی از وظایف ما حمایت از مخترعین و مبتکران خوش فکر جامعه از بعد مادی و معنوی است.

طاهرزاده بیان کرد: برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری هر ساله و در روزهای پایانی هفته پژوهش برگزار می شود و برنامه ریزی های این جشنواره از ابتدای سال آغاز شده و برای آن کارگروه های مختلف تشکیل دادیم.

وی از استقبال نخبگان و مخترعان گلستانی از جشنواره جهادگران علم و فناوری گلستان اشاره کرد و گفت:  ۱۰۰ طرح نوآورانه از سوی  مخترعان و مبتکران در ۶ بخش اصلی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد: این طرح ها در چند روز بررسی شد و در جلساتی داوری شد و پس از آن افراد برجسته و طرح های برجسته ما تایید و به تهران نیز ارسال شد.

طاهرزاده یادآور شد: براساس دستورالعمل های موجود فرم ها و سنجش های لازم انجام شده و براساس هیئت اندیشه ورزان اقشار برجسته خود را معرفی برای ما ارسال کردند و سنجه های اقشار مختلف در کارگروه سنجش قرار دادیم و امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره هستیم.

وی گفت: در راستای حمایت از ابتکارات و نوآوری ها اتفاقات خوبی رقم خورده و با حضور شرکت پیشگامان  این بن بست شکسته شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: شرکت پیشگامان یکی از وظایف اصلی برعهده خود قرار داده حمایت مالی از تولید محصولات فناورانه است، یکی از مشکلات ما این بود که ایده های خوبی وجود داشت اما منابع مالی اجازه نمی داد تا این ایده ها تبدیل به محصول شود.

طاهرزاده بیان کرد: تجاری سازی طرح ها از دیگر اقدامات ما است و اتفاقات خوبی در این زمینه اتفاده است و حمایت های خوب از شرکت هایی که معرفی شده انجام می شود.

وی افزود: نمایشگاه ارائه فناورانه بسیج در کشورهای دوست از دیگر اقدامات شرکت پشگامان است و این طرح ها که به معرفی می شود پس از داوری به تهران ارسال می شود و اگر مورد قبول قرار گیرد به این نمایشگاه ها ارسال خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری گلستان  متذکر شد: راهینو از دیگر اقدامات شرکت پیشگامان است و در قالب این طرح در فازهای مختلف براساس اولویت نظام فراخوان طرح و چالش انجام می شود که نخستین طرح آن کشاورزی و امنیت غذایی است.

آغوش بسیج به روی همه مخترعان و مبتکران باز هست

سرهنگ پاسدار سید موسی حسینی در این مراسم گفت: بسیج یک دریای بی کران و  موهبت الهی است که توسظ خداوند متعال به ملت ایران هدیه داده شده است.

 

جانشین فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: در تعابیر امامین انقلاب اسلامی از بسیج  بعنوان معجزه یاد شده است که با کارکردن در بسیج این معجزه الهی را لمس می کنیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است و ما به این جمله ایمان داریم.

حسینی بیان کرد: سپاه در حوادث مختلفی مانند سیل،زلزله،آتش سوزی و همچنین بیماری کرونا در کنار مردم بوده است چراکه دین، ولایت و رهبری و مردم سه ضلع انقلاب هستند و وظیفه سپاه محافظت از این سه ضلع است.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی طرح بسیار موفق در حوزه مهار و کنترل کرونا بوده است و با انجام کارهایی مانند بیماریابی فعال، رصد، قرنطینه، فرهنگ سازی و  اطلاع رسانی در فضای مجازی توانست به کنترل این بیماری کمک کند.

این مقام مسئول ابراز داشت: دشمن از طریق رسانه ها همواره به دنبال القای ناامیدی بین نخبگان و مبتکران کشور ایران است اما این را بدانند که نخبگان در هر سطحی فرزند ایران هستند و آغوش بسیج به روی همه نخبگان ، مخترعان و مبترکان باز است و همه ی تلاش خود را برای حمایت از این عزیزان به کار می گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار