رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت: ایجاد سایت تولید محصولات دانش بنیان یکی از ضرویا تحوزه نوآوری و اکوسیستمی گلستان است که امیدداریم با همت مسئولان استان محقق شود.

ایجاد سایت تولید محصولات دانش بنیان از ضروریات گلستان است

به گزارش گلستان 24، مهدی غفاری اظهار کرد: یک مشکل اساسی در پارک علم و فناوری این است که با وجود تمام تلاش‌های انجام شده اما هنوز زمینی مناسب برای ایجاد سایت تولید محصولات دانش بنیان اختصاص نیافته است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به اینکه برای رفع این مسئله رایزنی‌های زیادی انجام شده و استاندار گلستان هم قول مساعدت داده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر در سفر هیات دولت به استان گلستان ایجاد این سایت به تصویب برسد به لحاظ زیرساختی کمک خوبی به تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان خواهد شد.

وی با اشاره به ضعیف بودن پایه بودجه پارک علم و فناوری گلستان، افزود: یکی دیگر از مسائلی که نیاز است به آن توجه شود؛ اختصاص بودجه برای نوآوری در زمینه‌های مهم و اساسی استان است،

غفاری ادامه داد: اگر امکان این باشد که منابع حمایتی را در اختیار داشته باشیم و به فعالان حوزه‌هایی که اهمیت زیادی دارد مانند کشاورزی قرار دهیم شاید بتوانیم برای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی که از ضروریات هر جامعه محسوب می‌شود گام‌های موثری را برداشت.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تاکید کرد: ایجاد عرصه مناسب برای واحدهای تولید و پایین بودن پایه بودجه‌ای پارک گلستان از دیگر ضرورت‌های این حوزه است که لازم دارد دولت در این زمینه‌ها کمک کند تا حمایت جدی تری از نخبگان استانی انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار