مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که با واگذاری وظایف نظارت بر محصولات کشاورزی به این نهاد، با همکاری تیم‌های نظارتی در ۱۰ روز اخیر چهار محموله ۵۳ تنی نهاده‌های دامی غیرمجاز در استان کشف شد.

۵۳ تن نهاده دامی غیرمجاز در گلستان کشف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید حسن‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای اجرای قانون انتزاع وظایف نظارت بر محصولات کشاورزی از صمت و انتقال به جهاد کشاورزی، این موضوع به فوریت در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

وی افزود: سازماندهی نیروها و تشکیل کمیته‌های بازرسی و نظارت در سطح سازمان و شهرستان‌های ۱۴ گانه با همکاری ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بسیج اصناف گلستان در حال انجام است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تمام وظایف بازدید و نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی شامل نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان بخش کشاورزی از تولید تا مصرف در دستورکار قرار گرفته است.

حسن‌پور تصریح کرد: تشکیل و سازماندهی کمیته‌های نظارت مشترک جهاد کشاورزی، بسیج و نیروهای مامور از اداره صنعت، معدن و تجارت و بازدید زمان بندی شده و نظارت بر بازار شب عید از مهمترین اقدامات ۱۰ روز اخیر این سازمان است.

وی افزود: کمیته‌های نظارتی مشترک در این مدت چهار محموله نهاده‌های خام دامی غیرمجاز را در شهرستان‌های بندرگز و رامیان به وزن ۵۳ تن کشف کردند.

به گزارش ایرنا، استان مرزی گلستان با داشتن ۵۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی، حدود ۴۰ هزار هکتار اراضی باغی، چهار میلیون واحد دامی، ۸۶۰ هزار هکتار مرتع، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و دسترسی به ۱۱۰ کیلومتر ساحل دریای خزر، سالانه حدود ۵.۵ میلیون تن انواع محصول و تولیدات زراعی، باغی و دامی را توسط افزون بر ۲۲۰ هزار بهره‌بردار که حدود ۱۵۰ هزار نفر آنها درحوزه زراعت و باغبانی فعالیت دارند، به ارزش تقریبی ۲۵۰  تا ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌کند.

این استان شمالی اکنون در تولید ۱۶ نوع محصول راهبردی مانند "سویا، خاویار، دانه روغنی کلزا، گندم، چغندرقند، گوشت مرغ، جو، آفتابگردان، پنبه، توتون، پیله‌تر ابریشم، برنج، هلو، آلو، خرمالو و زیتون" رتبه‌های اول تا پنجم کشور را در اختیار دارد که به اعتقاد کارشناسان بخش کشاورزی می‌توان با آموزش‌های ترویجی، بهره‌گیری از روش‌های نوین علمی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و زهکشی اراضی کم بازده مناطق شمال گلستان بر موفقیت‌ها و حجم تولیدات فعلی آن افزود.

به گفته مسوولان امر گلستان، هم اکنون این استان در تولید دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج) پیله‌تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار