معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که از مجموع حدود نیم میلیون هکتار اراضی زیر کشت محصولات پاییزه در این استان ۱۰۰ هزار هکتار آن به سبب خشکسالی از چرخه تولید خارج شد و سبز نمی شود.

خشکسالی۱۰۰هزار هکتار کشاورزی گلستان را از چرخه تولید حذف کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : عمده محصولات کشت شده در این ۱۰۰ هزار هکتار استان شامل گندم ، جو و کلزا بوده است.

وی اظهارداشت : حدود ۱۰۰ هزار هکتار دیگر هم در معرض خشک شدن قرار دارند که چشم امید کشاورزان به بارش های هفته های اخیر است و در صورت کافی نبودن بارش، خشک شدن این زمین ها  به طور جدی تهدید می کند.

عباسی خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار هکتار از اراضی مستعد کشت گلستان هم به سبب خشکسالی شدید در موسم کشت،  به زیر کشت نرفت و زارعان موفق به کشت محصول نشدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: این استان ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که بر اساس ابلاغیه وزارت جهادکشاورزی مقرر بود که ۵۵۵ هزار هکتار آن به زیر کشت محصولات پاییزه برود.

عباسی ادامه داد: از ۵۵۵ هزار هکتار برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی، ۳۶۸ هزار هکتار گندم، ۹۱ هزار و ۶۰۰ هکتار جو، ۹۰ هزار هکتار کلزا و ۶ هزار هکتار چغندر قند است.

استان مرزی گلستان با داشتن ۵۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی، حدود ۴۰ هزار هکتار اراضی باغی، چهار میلیون واحد دامی، ۸۶۰ هزار هکتار مرتع، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و دسترسی به ۱۱۰ کیلومتر ساحل دریای خزر، سالانه حدود ۵.۵ میلیون تن انواع محصول و تولیدات زراعی، باغی و دامی را توسط افزون بر ۲۲۰ هزار بهره‌بردار که حدود ۱۵۰ هزار نفر آنها در حوزه زراعت و باغبانی فعالیت دارند، به ارزش تقریبی ۲۵۰  تا ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار