سالهاست از دیدار سردار دل‌ها با خانواده چهارمین شهید مدافع حرم استان گلستان می‌گذرد و حالا پرداختن به زوایای پنهان و پیدای اسطوره مقاومت نقشه راهی در مقابل‌دیدگان جامعه است، روایتی که از زبان همسر «شهید خوش‌محمدی» شیرین‌تر است.

حکایت شنیدنی دیدار خانواده چهارمین شهید مدافع حرم گلستان با سردار دل‌ها/ اسطوره‌ای که برای حل مشکلات مردم شب و روز نداشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، در آستانه دومین سالگرد شهادت اسطوره مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، شهیدی که اسطوره اخلاق، جوانمردی، ولایتمداری، مقاومت و استکبارستیزی بود و در عین حال در بالاترین جایگاه برای حل مشکلات مردم شب و روز نداشت، رسم نیکوی نوع‌دوستی را در سطر سطر زندگی سردار دل‌ها می‌توان کنکاش کرد، همسر چهارمین شهید مدافع حرم استان گلستان حکایت شنیدنی از دیدار با این اسطوره مقاومت را روایت کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

«فاطمه چاووشی» همسر چهارمین شهید مدافع حرم «مصطفی خوش‌محمدی» است که ۲۹ سال در حرفه‌ی پرستاری به جامعه خدمت می‌کند.

همسر شهید مدافع حرم گفت: حاج قاسم بعد از شهادت همسرم با خانواده، نوه‌ها و فرزندانم دیداری داشتند و در این دیدار ایشان فرمودند چرا همسرتان را به خط مقدم جنگ فرستادید ما نیاز داشتیم از تجربیات این شهید استفاده کنیم.

بعد از شهادت همسرم شهید حاج قاسم سلیمانی با خانواده، نوه‌ها و فرزندانم دیداری داشتند و در این دیدار ایشان فرمودند چرا همسرتان را به خط مقدم جنگ فرستادید ما نیاز داشتیم از تجربیات این شهید استفاده کنیم.

من در جواب به شهید حاج قاسم سلیمانی گفتم که ایشان را به جبهه نفرستادم خودشان با آغوش باز و فراغ بال راهی جبهه‌ها شدند.

هر انسانی در زندگی‌اش هدف و آرمانی را دنبال می‌کند و این آرمان باعث می‌شود تا سختی‌ها را به جان بخرد همسرم شهید مصطفی خوش‌محمدی عاشق شهادت بود و به آرزویش رسید.

چاووشی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس از نحوه آشنایی با همسرش گفت اینکه ایشان اهل مسجد و نماز اول وقت بود و حیا و متانت از ویژگی‌های بارز همسر شهیدم بود هردوی ما اهل مسجد بودیم و معیار من برای ازدواج، خواندن نماز اول وقت، احترام گذاشتن به دیگران و داشتن حیا و متانت بود که ایشان همه این ویژگی‌ها را داشتند و مدت سی سال در کنار او به خوبی و خوشی زندگی کردم.

همسر شهید مدافع حرم از حاج قاسم به عنوان مرد میدان عمل یاد کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی مرد میدان بود اهل شعار و حرف نبود او با عملش به خدا نزدیک شد و امورات مردم را حل و فصل می‌کرد.

هنگامی که خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را شنیدم باور نکردم ابتدا در فضای مجازی دیدم و با خودم گفتم که ان‌شاءالله خبر کذب است اما وقتی در تلوزیون خبر شهادتش را شنیدم فهمیدم این خبر حقیقت دارد ناگهان با شنیدن این خبر شهادت همسرم دوباره برایم تداعی شد احساس کردم وجودم بی‌قرار است.

آن لحظه خیلی بی‌قراری کردم سجاده‌ام را پهن کردم و مشغول دعا و نماز خواندن شدم دشمن یک سردار سلیمانی از ما گرفت اما هزاران سردار سلیمانی دیگر در کشور هستند که مانند این سردار رشید از کشور و دین اسلام دفاع می‌کنند.

چاووشی احیای ارزش‌ها را در جامعه مهم برشمرد و افزود: از مسوولان می‌خواهم در راستای احقاق حق همه مردم نه تنها خانواده شهدا بلکه همه مردم گام بردارند و به داد مردم برسند در راستای احیای ارزش‌ها، احیای مسائل اقتصادی و بهداشتی مردم قدم بردارند.

همسر شهید مدافع حرم در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: باید ارزش‌ها را پاس بداریم و بدانیم که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی هزاران هزار شهید از جان خود گذشتند تا این انقلاب جاودان بماند امیدوارم روزی برسد که انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش حضرت مهدی صاحب‌الزمان (عج) برسد.

به گزارش فارس، شهید «مصطفی خوش‌محمدی» متولد سال ۱۳۴۲ در چالوس بود که دوران جوانی‌اش را در جبهه‌های نبرد در جنگ تحمیلی سپری کرد و به سپاهیان لشکر ۲۵ کربلا پیوست او در عملیات‌های مختلفی همچون عملیات والفجر هشت و والفجر دو شرکت کرده بود.

حمله تکفیری‌ها به کشور سوریه باعث شد تا بار دیگر این رزمنده تخریبچی به جبهه جهاد حرکت کند این شهید والامقام از طریق تیپ ۴۵ جوادالائمه به عنوان تخریبچی حرفه‌ای به سوریه اعزام شد و سالیان سال برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) در سوریه مقابل تروریست‌های تکفیری جنگید.

سرانجام «مصطفی خوش‌محمدی» پس از پاکسازی سه منطقه درگیر جنگ در مردادماه سال ۱۳۹۶ در مرز بین کشور عراق و سوریه در حین پاکسازی مقری که «شهید محسن حججی» در آنجا به شهادت رسید به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

این شهید بزرگوار متولد استان مازندران و ساکن شهرستان گرگان که از او دو دختر و یک پسر به یادگار مانده است پیکر مطهر این شهید خوشنام در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار