مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت که حل مشکلات معیشتی و رفاهی زنان سرپرست خانوار استان و توانمندسازی این قشر به تخصیص اعتبار ویژه احتیاج دارد.

حل مشکل معیشتی زنان سرپرست خانوار گلستان به اعتبار ویژه احتیاج دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ طاهره جباری‌توران روز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار گلستان به دلیل بروز آسیب های اجتماعی متعدد رو به افزایش است که در این شرایط باید برای حمایت از این قشر حمایت‌های اجتماعی و روانی ویژه در نظر گرفت.

وی همچنین گفت که مداخله فوری و به موقع در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از بروز مشکلات ناشی از آن جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: در حال حاضر این استان به برنامه های ویژه برای افزایش مهارت پیشگیرانه دانش آموزان و انجام حمایت های روانی و اجتماعی برای والدین و دانش آموزان نیاز دارد تا از حجم آسیب های اجتماعی کاسته شود .

جباری‌توران گفت: بهترین راه کاهش آسیب های زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی آنان بخصوص در حوزه اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: آموزش تاب آوری اجتماعی و روانی به خانواده ها بویژه بانوان و همچنین ارائه آموزش در حوزه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی بانوان را در مسیر افزایش درآمد اقتصادی خانواده یاری خواهد کرد که نتیجه آن کاهش آسیب های ناشی از فشارهای اقتصادی خواهد بود.

جباری توران بیان کرد: مطابق آمار، تعداد بانوان مراجعه‌کننده به مراکز سرپایی ترک اعتیاد گلستان نسبت به سال ۹۵ سه برابر شده و شیوع اعتیاد در بانوان استان بالاتر از میانگین کشوری است و به دلیل کاهش درآمد اقتصادی خانوارها و پایین آمدن تاب‌آوری در افراد، خشونت علیه زنان در گلستان رو به افزیش است.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری کودک آزاری در گلستان تاکید کرد: آموزش خودمراقبتی، مهارت زندگی و برنامه ریزی برای اوقات فراغت به کودکان از سنین آغاز مدرسه در کاهش روی‌آوردن آنان به اعتیاد و استفاده از خشونت در ارتباط با دیگران موثر خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان همچنین از آغاز تدوین کتاب بررسی وضعیت اجتماعی زنان استان با هدف رصد آسیب های اجتماعی این حوزه خبر داد و گفت: در این کتاب وضعیت اجتماعی زنان در ابعاد نظام اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرد.

بیش از ۵۰.۵۵ درصد جمعیت ۱.۹ میلیون نفری گلستان را زنان تشکیل می دهند که بیش از ۵۰  هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد و اداره کل بهزیستی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار