سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: امسال از ۴ هزار و ۶۰۰ مورد تأسیسات گردشگری استان بازدید نظارتی صورت گرفته است.

اجرای بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۶۷۷ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان مانند، مراکز اقامتی، پذیرایی و مجتمع‌های خدمات رفاهی به‌ منظور اجرای شیوه نامه های بهداشتی اجرایی شد.

او گفت: از این تعداد  هزار و ۶۳۰ مورد بازدید از مراکز اقامتی،  هزار و ۳۶۸ مورد بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی، ۴۵۷ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و  هزار و ۲۲۲ مورد بازدید از سایر مراکز و تأسیسات گردشگری استان انجام‌ شده است.

فرمانی گفت: در این بازدید‌ها وضعیت سلامتی کارکنان، نحوه ارتباط و برخورد با مشتری، وضعیت کیفی انبار مواد غذایی، سالن پذیرایی و آشپزخانه، استفاده از اقلام و تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی، سالم بودن مواد غذایی، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی از طریق کارشناسان موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و برای رفع نواقص، تذکر و اخطار‌هایی برای متصدیان واحد‌ها به ثبت می‌رسد.

فرمانی گفت: طی این مدت،  ۹۴  مورد تذکر، ۸ فقره اخطار کتبی، یک فقره تعلیق و ۱۶ مورد تشویق برای تأسیسات گردشگری استان ثبت‌ شده است.

او گفت:با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بازدیدها، در طول ایام باقی‌ مانده از سال جدید و به‌ ویژه نوروز ۱۴۰۱ تداوم خواهد داشت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و  اجرا نشدن شیوه نامه های پیشگیری از کرونا  با واحد‌های خاطی برخورد جدی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار