مزار ۶ شهید گنبدی واقعه ۱۲ دی سال ۵۷ شهرستان گالیکش امروز شنبه با حضور فرماندار، اعضای شورای تامین و برخی مدیران گنبدکاووس غبارروبی و عطرافشانی شد.

مزار شهدای گنبدی واقعه ۱۲ دی گالیکش عطرافشانی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، در این مراسم که روز شنبه در گلزار شهیدان امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس و باحضور خانواده شهیدان گنبدی واقعه ۱۲ دی گالیکش برگزار شد، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی، برلزوم استمرار راه آنان تاکید کرد.

حجت الاسلام روح الله رجنی افزود: شهیدان گنبدی واقعه ۱۲ دی سال ۵۷ گالیکش که در جریان پیروزی انقلاب نقش آفرینی کردند به همراه سایر شیهدان انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، شهدای امنیت و مدافع حرم همه با نثار خون خود سبب رشد و بالندگی انقلاب اسلامی شدند.

وی یادآور شد: در اوایل انقلاب استکبار جهانی برای از بین بردن نهال نوپای انقلاب اسلامی توطئه‌های زیادی از جمله جنگ هشت ساله را به ملت ایران تحمیل کردند و پس از جنگ نیز با انواع توطئه‌ها و فتنه‌ها تلاش کردند تا انقلاب اسلامی آسیب ببیند.

حجت الاسلام رجنی اضافه کرد: همه تلاش‌ و توطئه دشمنان در سایه عنایات باریتعالی، نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، حضور پرشور مردم در صحنه و حماسی آفرینی آنها، نثار خون شهیدان و نیز رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلب خنثی شد. 

وی تصریح کرد: مدیران نظام اسلامی، هر سمت و مسوولیتی که دارند باید در راستای پاسداشت خون شهیدان و خدمت به مردم بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، شهیدان "علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی‌زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی" روز ۱۲ دی ۱۳۵۷ هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافتند که این امر سبب عقب‌نشینی مزدوران شاه شد.

جوانان گنبدی به گمان پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند که نیروهای ژاندارمری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، تعدادی از آنان را شهید و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

مزار شهید علیرضا قزلسفلو که در این واقعه به شهادت رسید در شهر مینودشت است.

همه ساله برای بزرگداشت شهدای واقعه ۱۲ دی سال ۵۷ گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده‌های این شهدا و نیز مردم و مسوولان ۲ شهرستان برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار