با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد سیدکریم حسینی(رییس هیات گلف گلستان) و سید مجید حسینی نیا برای تصدی منصب شهرداری گرگان اعلام آمادگی کرده اند و رزومه خود را تحویل رییس شورای شهر گرگان داده اند.

از انتقادات شدید اعضای شورای شهر نسبت به عملکرد سرپرست شهرداری تا آخرین وضعیت انتخاب شهردار گرگان/ برخی اعضا پول می گیرند اما در جلسات حضور کامل ندارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، جلسه علنی شورای شهر گرگان روز گذشته در غیبت سرپرست شهرداری گرگان و دیگران مدیران شهرداری و تنها با حضور تمامی اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و نطق پیش از دستور زهرا نورا با اشاره به لزوم افزایش سرعت واکسیناسیون شهروندان گرگانی اظهار کرد: اولین گام باید افزایش تعداد مراکز تجمیعی و جلوگیری از ایجاد صف های طولانی برای واکسن زدن است.

رییس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر گرگان صف های طولانی را عاملی برای دامن زدن به این بیماری دانست و خاطرنشان کرد: در اولین جلسه این کمیسیون به این موضوع اشاره شد و بنا شد تا تجهیزات، سالن های ورزشی و صندلی به صورت امانی را در اختیار شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قرار دهیم.

وی افزود: بسته های تشویقی برای پرسنل بازنشسته در صورت همکاری برای این طرح ها در نظر گرفته شده و همچنین بنا شد تا برای پیشگیری از بیماری کرونا پوشش خبری مناسب از طرف روابط عمومی شهرداری و شورا صورت پذیرد.

نورا با اشاره به لزوم حضور اعضای شورای شهر در جلسات کمیسیون ها، ابراز کرد: بسیاری از نهادها باید دعوت شوند تا در این زمینه تعامل همه جانبه داشته باشیم.

انتقاد از عدم حضور کامل اعضای شورا در جلسات و شایعات فضای مجازی

در بخش دیگر این جلسه حجت مقسم ضمن تقدیر از عملکرد سرپرست شهرداری در خصوص شکل گیری نهضت آسفالت یادآورشد: وقتی جلسه ای تشکیل می شود اعضای شورا باید در آن حضور کامل داشته باشند، جلسه کرونا تشکیل شده و بنا شده تصمیمات مهمی گرفته شود اما برخی از اعضا یا با تاخیر وارد جلسه می شوند یا بعد از حضور نیم ساعته جلسه را ترک می کنند که این موضوع زیبنده نیست.

سخنگو شورای شهر در خصوص شیوه انتخاب شهردار گرگان نیز تصریح کرد: ابتدا باید هدف گذاری شورا را مشخص کنیم و پس از آن سند چشم انداز پنج ساله مشخص شود.

عضو هیئت رییسه شورای شهر گرگان تعیین شاخص ها را مرحله بعدی معرفی و عنوان کرد: بررسی شاخص ها که صورت پذیرفت در مرحله بعد مصادیق مورد بررسی قرار می گیرند که منجر به انتخاب شهردار خواهد شد و در این مسیر باید به دور از هیاهو و شلوغ کاری کار کنیم.

رییس شورای شهر گرگان نیز ضمن انتقاد تند از عملکرد برخی از اعضای شورا در تحریک رسانه های مجازی یادآورشد: چیزی هنوز مشخص نیست برخی دو گروه شده اند و تخریب می کنند بگذاریم مسئله ای تصویب شود بعد از تمام رسانه ها پخش شود.

پایین محلی بیان کرد: مردم خیلی زرنگ هستند خیلی حرف ها شنیدند اما چیزی نمی بینند ما نیز باید از هر شلوغ کاری و هیاهو پرهیز کنیم و بگذاریم برخی مسائل درون سینه خودمان بماند.

وی در خصوص وضعیت سورتمه و دیگر پروژه های کلان شهرداری گرگان نیز گفت: برخی به دروغ گفتند سورتمه تا یک ماه دیگر می رسد اما هنوز در گمرک هم قرار ندارد کسانی که بر پروژه تله کابین موج سواری می کنند باید به مردم بگویند که هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است پس لازم است با مردم صادق و شفاف باشیم.

رییس شورای شهر گرگان با بیان اینکه برای پروژه های بزرگ سرمایه گذارهای زیادی اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: بازار هفت شهر در حال کار کردن است و مشکلی در روند این پروژه ها وجود ندارد.

در بخش دیگر نیز رییس شورای شهر با ناراحتی از عملکرد برخی افراد در فضای مجازی گفت: شایعه کرده اند ک مدیر سابق روابط عمومی به کارواش آتش نشانی منتقل شده یا سرپرست جدید سه نفر را استخدام کرده در صورتی که تمام این موضوعات به شدت تکذیب می شود.

در این جلسه ناصر گرزین، گفت: ما از مردم چیز پوشیده ای نداریم و باید همه مسائل به صورت شفاف بیان شود.
وی اضافه کرد: طبق بند یک ماده ۱۱ قانون آیین نامه شوراها در خصوص غیرعلنی برگزار شدن جلسات باید رأی گیری شده و در صحن مصوب شود.

گرزین ادامه داد: امیدواریم یک شورای ۹ نفره شکل گرفته و حرف ها هم در حد شعار باقی نماند زیرا مردم به دنبال عملگرایی اعضا هستند.

وی متذکر شد: طبق قانون جدید ما یک ماه برای انتخاب شهردار فرصت داریم لذا باید جلسات را بیشتر کرده و افراد داوطلب را بیاوریم تا نظرشان را اعلام کنند و به انتخاب اصلح برسیم.

گله مندی اعضای شورای شهر نسبت به عملکردهای غیرقانونی سرپرست شهرداری گرگان

عضو شورای شهر گرگان در انتقاد از عملکرد سرپرست شهرداری نسبت به نهضت آسفالت یادآورشد: چه کسی مجوز خرید قیر را داده؟ با چه کسی هماهنگ کرده است؟ سورتمه و تله کابین کجای کار قرار دارد؟

رییس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شورای شهر گرگان نیز ضمن اتقاد از برخی خودخواهی ها در اعضای شورای شهر گرگان برای انتخاب شهردار آینده، ابراز کرد: هر کدام معیارهایی داریم و دوست داریم شهردار مورد علاقه خودمان انتخاب شود.

این عضو شورای شهر گرگان در خصوص عملکرد سرپرست شهرداری نیز بیان کرد: من از عملکرد سعیدی گله مند هستم اقداماتی بدون هماهنگی نهادهای مرتبط انجام داده و برخی تعهدهای اخلاقی نسبت به هماهنگی ها برای تغییرات را زیر پا گذاشته است.

بصیرنیا ادامه داد: نسبت به عملکرد سرپرست شهرداری ابهاماتی داریم که باید پاسخگو باشد اگر بر خلاف قوانین کار کرده باشد باید فردا عوض شود اما اگر نیاز است باید تذکرات شدیدتری به وی بدهیم.

رییس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری با اشاره به لزوم وجود اعتماد میان اعضای شورای شهر گرگان اضافه کرد: در این چند روز فشارهای مختلفی به من وارد شد اما هیچ کس به بنده تحمیل نکرده که باید به فرد خاصی رای دهم یا از وی حمایت کنم.

عضو دیگر هیئت رییسه نیز انتقادات تندی نسبت به نهضت آسفالت سرپرست شهرداری به زبان آورد و اظهار کرد: سرپرست شهرداری گرگان نسبت به تعهدات اخلاقی خود بدعهدی کرده، ۷۰۰تن قیر غیرقانونی را با 9 میلیارد تومان خریداری کرده سوال اینجاست با کدام مجوز این مقدار قیر خریداری کرده است؟

سید میثم حسینی تصریح کرد: با هزینه های فراوان المان های کوهنوردی سفارش دادهف نسبت به عملکرد تیم بسکتبال شهرداری گرگان بدون اطلاع قبلی عمل می کند و به اسناد مالی پرسنل و مدیران شهرداری گرگان دست اندازی کرده و آن ها در اختیار کانال ها و سایت ها قرارداده است.

وی افزود: عزل و نصب های غیرقانونی صورت داده و عملیات های عمرانی را متوقف کرده مشخص نیست با چه حق قانونی این کارهای اخیر را انجام داده است.

گفتنی است با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد سیدکریم حسینی(رییس هیات گلف گلستان) و سید مجید حسینی نیا برای تصدی منصب شهرداری گرگان اعلام آمادگی کرده اند و رزومه خود را تحویل رییس شورای شهر گرگان داده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار