فرماندار گرگان از برطرف شدن موانع استقرار هوانیروز پس از ۱۷ سال در گرگان خبر داد و گفت: برای ساماندهی دستفروشان محور زیارت ۵۰۰ میلیون تومان در نظرگرفته شده است.

استقرار هوانیروز در گرگان/ دستفروشان محور زیارت ساماندهی می شود

به گزارش گلستان 24 ؛سیدابوالقاسم صفوی شامگاه یکشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای شهر گرگان در خصوص انتقال درختان جاده گرگان به کردکوی اظهار کرد: به کمک سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان درختان جابجا شده و در مسیر فرودگاه گرگان و پروژه تونل سبز کاشته می‌شود.

وی درباره قطع چنار محله سبزه مشهد گرگان گفت: وضعیت این درخت کهنسال محله تاریخی و قدیمی سبزه‌مشهد ناراحت کننده است و باید فکری به حال این درخت شود.

صفوی افزود: تا امروز هر آنچه از این درخت بریده و به کارخانه چوب برده شده کافی است و برای باقیمانده این درخت تصمیم درستی اتخاذ کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دستفروشان با تدابیر انجام شده به محور زیارت منتقل شدند و با توجه به مشکل معیشت و اشتغال آن ها نمی‌توان آن ها را جمع‌آوری کنیم.

صفوی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از شهرهای غرب استان گلستان به این محور آمده اند و چادرهای موجود در محور زیارت را اجاره کرده و این امر باعث شده تعداد این چادرها از ۳۰ چادر به ۸۰ چادر افزایش یابد و متاسفانه مشاهده می شود که این افراد در این پوشش درختان اطراف را قطع می‌کنند.

فرماندار گرگان اظهار کرد: برای ساماندهی این دستفروشان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم و یک سرمایه گذار هم اعلام آمادگی کرده تا آلاچیق های این مسیر را با صنایع چوبی و همخوان با طبیعت بسازد و این پروژه در ۶ ماه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

صفوی بیان کرد: موافقت‌های منابع طبیعی اخذ شده تا در این مسیر خدکات گاز، آب و برق این پروژه را تامین کنیم و اقدامات موثری در این راستا انجام شود.

اکتشاف در قلعه خندان

فرماندار گرگان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تپه تاریخی قلعه‌خندان گرگان تصریح کرد: توجه به این منطقه تاریخی تا به امروز مورد غفلت مسئولان قرار گرفته و با پیگیری‌های انجام شده مجوز حفاری و اکتشاف این منطقه اخذ و عملیات اکتشاف و حفاری آغاز شده است.

صفوی همچنین به سیل سال گلستان گریزی زد و گفت: قبل از وقوع سیل با توجه به وضعیت منطقه، هوانیروز دوره‌های آموزشی را در گرگان برگزار می کرد و پس از وقوع سیل از مجموع ۱۶ بالگرد مستقر در گرگان هفت بالگرد در زمان سیل در گرگان باقی مانده و کمک شایانی را در امدادرسانی کردند.

وی اضافه کرد: پس از وقایع سیل از هوانیروز خواسته شد در گرگان مستقر شود و در ابتدا زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در مسیر فرودگاه به آن ها پیشنهاد شد که به دلیل مکان‌یابی نامناسب رد و زمین دیگری در نزدیکی زندان امیرآباد به هوانیروز داده شد.

صفوی خاطرنشان کرد: اما بعد از ۱۷ سال بنا به دلایل نامشخص هوانیروز در گرگان مستقر نشده و این امر را پیگیری کردم و با رأی زنی های انجام شده مشکلات برطرف و هوانیروز به زودی در گرگان مستقر خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار