رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان گفت که از محل بودجه امسال، ۱۰۹ واحد تولیدی این استان حدود پنج هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

صنایع گلستان امسال پنج هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال وام رونق تولید گرفتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حسین طلوعیان روز یکشنبه در نشست استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: از زمان آغاز سال مالی ۱۴۰۰ در مرداد ماه تاکنون درخواست ۲۳۳ واحد تولیدی گلستان برای دریافت وام رونق تولید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شد که در نتیجه این واحدها برای دریافت ۲۳ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گفته وی اکنون گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به واحدهای تولیدی گلستان هم گفت: در این مدت از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی، درخواست ۲۸۶ واحد تولیدی برای دریافت ۱۱ هزار و ۶۵۶  میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های استان ارسال شده و تاکنون ۶۵ واحد صنعتی ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

طلوعیان ادامه داد: در حوزه پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی، استان گلستان در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.
در نشست این کارگروه مشکلات چند واحد تولیدی گلستان بررسی و تصمیمات لازم برای رفع موانع تولید آنها اتخاذ شد.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان از سال ۹۵ فعال شد.

گلستان بیش از هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی به همراه ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد و ۹۷ درصد صنایع این استان را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار