۷۳۰ روز پس از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اقشار و مذاهب مختلف گلستان در تکاپو برای برگزاری آیین‌های گرامیداشت یاد و خاطره این فرمانده رشید هستند تا به دشمنان آب و خاک میهن بفهمانند ایران مانند همیشه سرزمین شیران است و ظلم ستیزی و مبارزه با زورگویان در آن پایانی ندارد.

۷۳۰ روز پس از آن بامداد تلخ، ادای دین گلستانی‌ها در بزرگداشت مرد میدان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، بی‌خوابی به سرم زده بود و هر چه تلاش کردم نتوانستم به سرزمین رویاها بروم . بی حوصله و خسته از این بی‌خوابی پای تلویزیون نشستم و برای یافتن یک برنامه سرگرم کننده کانال‌ها را عوض کردم.

چیزی به طلوع آفتاب نمانده و جز فیلم و سریال‌های تکراری در این جعبه جادو خبری نیست . به ناچار شبکه خبر را انتخاب می کنم تا حداقل با موضوعی تازه روبرو شوم که ناگهان مجری را پشت میز خبر میبینم.

پخش خبر در آن ساعت تعجب برانگیز است حتما اتفاق مهمی افتاده است. پریشانی مجری مرا مطمئن می‌کند که همه چیز عادی نیست. خبر را بغض آغاز می‌کند. از آن‌چه شنیدم دهانم خشک شده و باز مانده است. چشمانم میخواهد از حدقه بیرون بزند. "حاج قاسم سلیمانی در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید".

بهت زده چشمم به صفحه تلویزیون خیره مانده و آشوب عجیبی همه وجودم را فرا گرفته است.

قطرات اشک آرام آرام از گونه‌ام جاری شد و داغی دانه‌های اشک بر گونه هایم لحظه به لحظه بیشتر می‌شد. 

دیگر چشمانم جایی را نمی دید و انگار دنیا بر سرم ویران شد. خدا کند که دروغ باشد یا اشتباهی در انتشار اخبار رخ داده باشد.

مگر می‌شود حاج قاسم سلیمانی را از دست داده باشیم؟

۲ سال بعد

 در حال مرور خاطرات روزهای تشییع سردار دل ها بودم که زنگ موبایل مرا به خود آورد. چشمانم را از بنر بزرگی که در میدان شهرداری گرگان به خود خیره کرده بود برداشتم و گوشی موبایل را باز کردم .

 پیامکی با موضوع تسلیت سالروز شهادت شهید سلیمانی بود . به دور و برم با دقت بیشتر نگاه کردم. تکاپوی گلستانی ها در سالروز وداع سردار قاسم سلیمانی رنگ و بوی شهر را متحول کرده است.

در دومین  سالروز حادثه خونین بغداد، مردم گلستان هر یک به طریقی ارادت و دلدادگی خود را به سردار دل ها به نمایش گذاشتند، عده ای  پوستر سردار سلیمانی را به شیشه خودرو و یا مغازه و شرکت خود نصب کرده اند و عده ای عرض ارادت خود به سردار را از فضای مجازی و با گذاشتن پست های مرتبط ، پروفایل یا آهنگ پیشواز نشان دادند.

جوانترها و آنها که از بنیه جسمانی بیشتری برخوردار هستند همچون ایام تاسوعا و عاشورا راهی مراکز انتقال خون می شوندتا به یاد جوانمردی سردار دل ها خونشان را به نیازمندان اهدا کنند.

 عده ای از اهالی شهر که وضع اقتصادی و تمکن مالی بهتری دارند در تدارک تهیه و توزیع بسته های حمایتی در مناطق کم برخوردار شهر هستند تا در مناطقی مانند محلات گلندفخرآباد، کوی محتشم وشریعتی توزیع کنند.

 عشق ترکمن‌ها به حاج قاسم

عشق به حاج قاسم مختص شیعیان و فارسی زبان‌ها نیست . در مناطق ترکمن نشین گلستان بساط صدقه و نذر برای شادی مردان میدان پهن است . گلیجه‌ها (زنان ترکمن ) قازان های صحرا را روی شعله چوب گز گذاشته اند تا چکدرمه (غذای مخصوص ترکمن‌ها) طبخ کنند و به یاد یا سخاوت و مروت حاج قاسم آن را به دست اهالی برسانند.

در ورودی محلات قدیمی گرگان جوانان و نوجوانان به سراغ برپایی ایستگاه های صلواتی رفته‌اند، بوی عود و اسپند سراسر محلات را فرا گرفته و مارش نظامی و حماسی طنین انداز است .

هیات امنای مساجد و مراکز مذهبی گلستان مراسم بزرگداشت سالروز این فراق بزرگ را پیش بینی کرده اند و هر یک به فراخور توان مالی و روابط خود، سخنران برای آیین خود هماهنگ کرده‌اند تا برخی از ویژگی ها و رشادت های سردار دل ها بازگو شود.

همه این ها بیانگربخشی از ارادت اهالی هیرکان به سردار دل هاست . علما ، بزرگان و نمایندگان مجلس هر یک به زعم خود در خصوص ویژگی ها و رشادت های این سردار بی نظیر سخن ها برزبان آورده اند.

فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: از ویژگی های سردار شهید این بود که خود را مدیون مردم می دانست و مرد میدان بود که حضورشان در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، بعد از جنگ تحمیلی با خدمات دهی به مردم در بلایای طبیعی چون سیل و زلزله و در جبهه مقاومت در کنار مردم سوریه، عراق و لبنان در کنار مردم و مدیونشان بودن را در عمل نشان دادند.

سردارعلی ملک‌شاهکوهی بیان کرد: در زمان حاضر تمامی دستگاه های اجرایی کشور هم باید مانند شیوه مدیریتی سردار سلیمانی خود را مدیون مردم دانسته و با روحیه جهادی مرد میدان باشند.

وی یادآور شد: سردار سلیمانی در کنار مردم و در مکتب امام و رهبر معظم انقلاب پرورش یافت و پشتیبان ایشان در روحیه انقلابی و جهادی ثروت عظیم ایستادگی مردم بود و اگر این مردم را نداشتیم شهید سلیمانی ها بوجود نمی آمدند و ما همیشه باید مدیون مردم باشیم.

وی اضافه کرد: مدیریت جهادی سردار سلیمانی ریشه در ویژگی هایی چون اخلاص در عمل، اطاعت پذیری، ولایت مداری، اعتقاد به توحید، ریسک پذیری و دانش و توانایی شخصیتی ایشان داشت و امروز با الگوگیری از این شخصیت مردمی هرکسی در جمهوری اسلامی ماموریت خدمت به مردم را دارد باید از اتاقش  بیرون رفته و  در صحنه عمل حضور پیدا کند که از شعار، نشستن، دستورالعمل و ابلاغ مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حل نمی شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با تاکید بر این که شهید سلیمانی یکی از چهره‌های شاخص جهان اسلام بود، گفت: سردار سلیمانی قهرمان تمام عیار همه عرصه‌ها از دوران انقلاب اسلامی تا زمان شهادت بود.

دست پرورده امام (ره) و رهبر

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهارداشت: این شهید گرانقدر دست پرورده انقلاب و مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود و با نگاه ویژه به مکتب امام نجات همه عالم را ملاک قرار داد و هدف بنیانگذار انقلاب اسلامی را در مبارزه به مفاسد غرب و آمریکا پیاده کرد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی بیان داشت:  تفکر مقاومت و نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مناطق لبنان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن به یقین ویژه و خاص بود.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی برای ایستادگی در مقابل زورگویان عالم  از جمله آمریکا، گروه های مقاومت را بوجود آورد.

ضرورت تبیین مسلک سردار سلیمانی 

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت معرفی اندیشه های شهید سردار سلیمانی برای آحاد جامعه گفت: تبیین مسلک سردار سلیمانی در راستای اجرای گام دوم انقلاب امری ضروری و پرثمر است.

رحمت الله نوروزی اظهارداشت: نشر منسجم و مستمر آموزه های فکری سردار سلیمانی بین دانش آموزان و دانشجویان مهمترین وظیفه متولیان حوزه فرهنگ و آموزش کشور است. 

وی خاطرنشان کرد: سردار دلها با اطاعت محض از فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص دفاع از سوریه به عنوان پیشانی مبارزه با استکبار و اسراییل بخشی از عمر گرانبهای خود را در این جبهه مقاومت صرف و دستاوردهای بیشماری برای جهان اسلام حاصل کرد.

نوروزی تصریح کرد: شهید سلیمانی از اموال، فرزند و خانواده اش گذشت تا بتواند منویات رهبر انقلاب را عملی کند و موفق شد برای ثبات جبهه مقاومت کارهای بزرگی انجام دهد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نثار مال و جان در راه استحکام انقلاب اسلامی و افزایش امنیت از بزرگترین خصیصه های سردار دل ها بود که باید به عنوان یک الگو برای مدیران اجرایی و همه مسئولان کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از امنیت فعلی سوریه، عراق و دیگر کشورهای جبهه مقاومت مرهون مجاهدت های چندین ساله سردار سلیمانی در منطقه بود که اگر تلاش های ایشان نبود به یقین شرایط جغرافیایی سیاسی منطقه  متفاوت با شرایط امروز بود.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس بامداد یکشنبه ۱۳ دی سال ۹۸ هنگام خروج از فرودگاه بغداد در اقدامی جنایتکارانه به دستور دونالد ترامپ هدف حمله تروریستی پهپادهای آمریکا قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

از دهم تا شانزدهم  ماه دی به‌ عنوان هفته مقاومت و ۱۳ دی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در تقویم کشور روز جهانی مقاومت نامگذاری شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار