با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، جلسه کمیته هماهنگی پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی گلستان برگزار گردید.

جلسه کمیته هماهنگی پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی گلستان برگزار گردید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، جلسه کمیته هماهنگی پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان، با حضور احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، مدیر کل کانون پرورش فکری، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و دیگر مدعوین در سالن فرهنگ این اداره کل برگزار گردید.

در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش اظهار داشت: معلمان آموزش و پرورش استثنایی از تخصص و انگیزه بالایی برخوردار می باشند. یک دانش آموز استثنایی فقط دانش آموز نیست، بلکه عنوان یک شهروند نیز حق و حقوقی دارد. جهت ارائه خدمات بهتر به این عزیزان سایر سازمان ها و نهادها نیز باید در کنار آموزش و پرورش باشند.  کمیته هماهنگی،پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنتایی استان می تواند بسیاری از نیازهای این عزیزان و مشکلات آنان را مرتفع نماید. از اداره کل بهزیستی ، شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن خیرین مدرسه ساز استان، که در جهت ارائه خدمات به دانش آموزان استثنایی کوشا می باشند صمیمانه قدردانی می نماییم.

در ادامه موانع، چالش ها و انتظارات آموزش و پرورش استثنایی توسط عباس خانعلی ریاست آموزش و پرورش استثنایی مطرح گردید، و اظهار داشت: امیدواریم با پیگیری و مساعدت همکاران در اداره کل و سایر نهادها و دستگاه های مرتبط این نیازها و چالش ها مرتفع گردد.

ایشان اظهار داشت: بسته های تحولی در آموزش و پرورش استثنایی شامل توسعه مشارکت، مداخلات به هنگام طلایی و مدرسه انطباقی می باشد، به همین منظور 14 اقدام و 22 فعالیت انجام شده است. مهمترین اقدامات بسته های تحولی عبارت اند از گنجینه های مدیریتی، طرح جام، پارلمان مجازی معلمین، مجلس دانش آموزی، پارلمان مشورتی اولیا، مدرسه یاری، هر مدرسه یک سرود، طرح حامی، طرح مدام،باشگاه بازنشستگان، مشارکت خیرین و ندای همراه می باشد.

 ایشان در پایان خاطر نشان نمود: احداث مجتمع آموزشی توانبخشی در گرگان، تخصیص ردیف اعتباری ویژه از منابع استانی، بهسازی و مناسب سازی فضاهای آموزشی مدارس استثنایی آموزش و پرورش، ساخت مدرسه در انبارالوم، ساخت سالن های ورزشی در گنبد و علی آباد، تامین منابع هوشمندسازی، تامین تجهیزات توانبخشی، ارائه کارت بلیط به خانواده معلولین، استفاده از اتوبوس رایگان در ایاب و ذهاب معلولین، نصب علائم هشدار برای نابینایان و ناشنوایان، مناسب سازی مبلمان شهری، برنامه ریزی جهت ساخت پارک معلولین، مجوز تجاری نمودن برخی از مدارس استثنایی از انتظارات آموزش و پرورش استثنایی می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار