معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان از اجرای طرح درج قیمت تولید بر روی کالا اظهار خرسندی کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی رقمی کاذب و غیرواقعی برای محصول تعیین می‌کردند.

قیمت درج شده بر روی کالا واقعی نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برخی از تولیدکنندگان با اجرای طرح قیمت تولید بر روی کالا، به استیصال افتادند و قانونی شدن این طرح را خطری برای اشتغال و تولید می‌دانند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان با بیان این نکته که این افراد می‌خواهند فرصتی برای سوءاستفاده حلقه‌های واسطه فراهم کنند، افزود: تحلیل ما به عنوان کارشناس حوزه صنعت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان بوده و دلیل واحدهای تولیدی برای رد این طرح قابل شنیدن است اما باورکردنی نیست.

وی هزینه‌های تولید را مشخص و میزان آن را معین دانست و اضافه کرد: هزینه دستمزد، حامل‌های انرژی و استهلاک به عنوان هزینه‌های ثابت و مقدار مواد به کار رفته برای تولید محصول به عنوان هزینه‌های متغیر است؛ به این ترتیب تعیین رقم محصول درب کارخانه، موضوع پیچیده‌ای نیست که نتوان برای آن محاسبات درستی را انجام داد.

به گفته معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان، از آنجایی که تولید کننده قدرت رقابت با برخی از برندها را ندارد و برای تداوم چرخه تولید محصول سفارشی می‌پذیرد، در چنین شرایطی بسیاری از واحدهای تولیدی، قیمتی که مشتری برای آن‌ها تعیین کرده را بر روی کالا درج می کنند به این ترتیب بستر فرصت طلبی عده‌ای مهیا می‌شود.

اصغری ادامه داد: درج قیمت مصرف کننده به سفارش این افراد بر روی محصول، باعث شده تا فروشگاه‌های زنجیره ای در پایان هر هفته تخفیفات ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای مشتریان قائل شوند.

وی با تأکید بر این نکته که کل سود یک عرضه کننده باید ۱۲ درصد باشد، افزود: این نشان دهنده اشتباه در درج قیمت مصرف کننده است.

به گفته اصغری، با پیش گرفتن سیاست درج قیمت تولید بر کالا، فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا دیگر افراد فرصت طلب نمی‌توانند با ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف مشتری را به سمت خود جلب کنند، این نوع تبلیغات اغواکننده است و مطابق با قانون حمایت از حقوق مصرف کننده با این افراد برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگانی که معتقد هستند نمی‌توانند قیمت تولید را بر روی کالا ثبت کنند، به نوعی در تلاش بوده تا اشتباه گذشته‌شان را با همین روال را ادامه دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار