عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده، هر استان و دانشگاه علوم پزشکی باید یک کلینیک مجهز درمان ناباروری داشته باشد تا مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: مراکز درمان ناباروری در کشور توسعه می‌یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا آریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت و حرکت سریع به سمت سالمندی اظهار داشت: امروز یکی از چالش‌های اساسی در کشور و به تبع آن در استان گلستان که به یکی از معضل تبدیل شده کاهش جمعیت است.

وی با اشاره به دغدغه‌های مسئولان نظام درباره افزایش جمعیت و لزوم اجرایی شدن سیاست‌های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب مجلس یازدهم تصویب قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده بوده که قانونی جامع و کامل است.

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مصوب مجلس یازدهم همه موضوعات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، درمانی و غیره را در این طرح دیده است گفت: یکی از موضوعات مهم در این طرح توسعه کلینیک‌های ناباروری در استان‌های مختلف است.

وی افزود: براساس این طرح هر استان و دانشگاه علوم پزشکی باید یک کلینیک درمان ناباروری مجهز داشته باشد تا مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

آریان‌پور درباره وجود مرکز درمان ناباروری در استان گلستان هم بیان داشت: در استان در مورد درمان ناباروری یک کلینیک دولتی فعال است و تجهیزات هم وجود دارد اما مشکل در مباحث مدیریتی و تأمین نیروی فوق تخصص و متخصص است که باید در این مرکز به‌کارگیری شوند.

وی گفت: در این زمینه صحبت‌هایی با جهاد دانشگاهی داشتیم و به‌زودی  قرار است جلسه‌ای با رئیس دانشگاه علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی و مجمع نمایندگان استان تشکیل شود تا بتوانیم از امکانات وزارت بهدشت و جهاد دانشگاهی در این بخش استفاده کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد دانشگاهی در این زمینه کارهای خوبی انجام داده و کلینیک رویان هم یکی از مجهزترین و بهترین مراکز درمان ناباروری در کشور است بنابر این این مجموعه تجربه و تجهیزات خوبی در این زمینه دارد که باید آنها را به‌کارگیری کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار