فرماندار کلاله از دوگانه سوز شدن ۱۴ واحد خبازی در این شهرستان خبر داد.

دوگانه سوز شدن ۱۴ واحد خبازی در کلاله

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، فرهاد شیبک فرماندار کلاله در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان گفت: دوگانه سوز شدن خبازی‌های شهرستان الزامی است.

او گفت:از مجموع ۱۹۱ خبازی شهرستان، تعداد ۱۴ واحد دوگانه سوز و ۶۱ واحد نیز برای دریافت تسهیلات کم بهره و دوگانه سوز شدن، به بانک عامل معرفی شده اند.

فرهاد شیبک گفت: نان به عنوان قوتِ غالب و بخش اصلی هرم غذایی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بنابراین تصمیماتی گرفته شده در این کارگروه ، باید اجرایی شود.

در راستای آمادگی لازم در هنگام بروز بحران‌های احتمالی و برای استفاده از سوخت جایگزین در نانوایی ها، براساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان مقرر شد برای دوگانه سوز کردن نانوایی‌های روستایی، تسهیلات ارزان قیمت به خبازان پرداخت شود.

این اقدام در پی پیشنهاد اداره کل مدیریت بحران استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است و با توجه به برآورد هزینه به هر خبازی فعال در مناطق روستایی که متقاضی دوگانه سوز کردن نانوایی باشد مبلغ ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مبلغ مورد نیاز برای این اقدام از محل تسهیلات قرض الحسنه روستایی موضوع تبصره ۱۶ قانون بودجه کل کشور تامین شده و کارمزد آن ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار