سرپرست فرمانداری مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرق گلستان گفت که هم اکنون ۷۴ درصد مردم مناطق شهری، روستایی و عشایری این شهرستان مرزی شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به‌خصوص استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند.

فرماندار: ۷۴ درصد اهالی مرزنشین مراوه‌تپه از ماسک استفاده می‌کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ لقمان قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چند تیم نظارتی از صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان، انتظامی، آموزش و پرورش و فرمانداری برای ارتقای شاخص‌های رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به‌صورت مستمر از واحدهای صنفی، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مدارس و مهدهای کودک سرکشی می‌کنند.

وی افزود: همزمان با این بازدیدها، مباحث کنترلی درخصوص دریافت واکسن کرونا توسط صاحبان و کارکنان واحدهای صنفی بویژه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آرایشگران انجام و درصورت نیاز نسبت به تزریق واکسن اقدام می‌شود.

قربانی با اشاره به فعال بودن هفت مرکز خدمات جامع سلامت واکسیناسیون در مناطق شهری و روستایی مراوه‌تپه اضافه کرد: از مجموع ۴۵ هزار و ۳۱۰ فرد بالای ۱۲ سال این شهرستان تا ۱۸ دی امسال ۸۵ درصد آنان نوبت اول، ۶۶ درصد نوبت دوم و چهار درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

سرپرست فرمانداری مراوه‌تپه، اطلاع رسانی و انجام واکسیناسیون خانه به خانه در مناطق روستایی و عشایری توسط تیم‌های سیار در طول هفته و حتی روزهای تعطیل، اعلام لیست افراد واکسینه نشده به دهیاران و شوراهای روستایی جهت همکاری افراد برای دریافت واکسن و تشویق گروه‌های مختلف مردم جهت تزریق نوبت دوم و سوم واکسن کرونا از طریق رسانه‌های گروهی و فضای مجازی را از مهمترین اقدامات برای ارتقای شاخص واکسیناسیون در این شهرستان برشمرد.

قربانی بابیان اینکه هم اکنون تنها ۶ نفر از اهالی مراوه‌تپه به سبب بیماری کرونا در مراکز درمانی بستری هستند، یادآور شد: از ابتدای همه گیری شیوع ویروس کووید ۱۹ تا کنون ۹۸۲ نفر از مردم این شهرستان مرزی به این بیماری مبتلا و در مراکز درمانی بستری شدند که ۸۳۹ نفر آنها بهبود یافتند.

وی افزود: همچنین از شروع اپیدمی کرونا تا کنون پنج هزار و ۸۸۴ مورد تست "پی سی آر و رپید" از افراد مشکوک به کرونا در مراوه‌تپه گرفته شد که نتیجه هزار و ۶۰۹ مورد آن مثبت بود.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کد شناسایی و برخی نقاط جمعیتی سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار