معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: اسکن رویه آسفالت 445 کیلومتر از راههای فرعی استان در دی ماه سال جاری انجام شد تا شاخص ناهمواری و شیارافتادگی روسازی ها و شیب طولی و عرضی آنها بررسی شود.

رویه آسفالت 445 کیلومتر راه فرعی گلستان تصویربرداری شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا بیکی روز یکشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل افزود: اسکن از سطح رویه آسفالت راههای فرعی پروژه ای است که از سال 96 در سراسر کشور اجرا شده و برای دومین بار در کشور بوده که در استان گلستان توسط دو اکیپ و دو دستگاه به نام RSP ( road surface profiler) به اجرا درآمد.

به گفته وی، داده های دریافت شده از تصویربرداری رویه آسفالت این راهها در سامانهWeb GIS تحت وب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بارگذاری شده تا پس از بررسی های کارشناسی و براساس پارامترهای ثبت شده، نمره ای به نام PCI بدست آید که نمره وضعیت و خرابی رویه آسفالت راههای استان می باشد.

معاون راهداری گلستان اظهارداشت: تحلیل های کارشناسی این تصویربرداری ها در اختیار مدیران کشور و استان قرار می گیرد تا جهت ترمیم و بهسازی رویه راههای استان استفاده شود.

بیکی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز 1175 کیلومتر از راههای شریانی استان اسکن و اطلاعات آن، بررسی و به استان ابلاغ شده است و در حال حاضر مورد بهره برداری قرار دارد .

استان گلستان دارای 5000 کیلومتر انواع راههای شریانی، بزرگراهی ، اصلی و فرعی می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار