مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: تا پایان سال یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار زمین در استان گلستان برای زراعت چوب نهال‌کاری می‌شود.

طرح زراعت چوب در بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم ازگرگان، عبدالرحیم لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در استان اظهارداشت:  تا پایان سال در بیش از صد هکتار از زمین‌های بیابانی نوار شمالی استان و هزار هکتار از مراتع استان در قالب طرح زراعت چوب ، نهال کاشته می‌شود.

وی افزود: بخشی از این طرح در قالب پویش مردمی "هر ایرانی یک درخت" در حال انجام است.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، علاوه بر توزیع نهال رایگان ، برای هر هکتار زراعت چوب بین 150 تا 200 میلیون ریال تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است. زراعت چوب برای حفظ جنگل‌ها و تامین نیاز چوب کشور، از سه سال گذشته تاکنون در گلستان با کشت صنوبر و اُکالیپتوس افزایش یافته است.

لطفی افزود: در برنامه‌ای پنج ساله قرار است دو هزار و و 400 هکتار از زمین‌های شیبدار و کم بازده استان به زراعت چوب اختصاص یابد.

وی گفت: در زمین‌های درجه دو و سه نیز می‌توان زراعت چوب را اجرا و برای آبیاری از آب‌های نامتعارف استفاده کرد.

لطفی با بیان اینکه زراعت چوب سالانه حدود 100 میلیون تومان درآمد دارد گفت : کشاورزان در مراتع و زمین‌های شور کم بازده نهال می‌کارند و مراقبت می‌کنند و پس از 6 سال به درآمد می‌رسند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار