معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت که تصویربرداری از ۴۴۵ کیلومتر راه‌های آسفالته فرعی استان برای بررسی کارشناسانه و اجرای مرمت با تعیین اولویت‌ها به پایان رسید.

بررسی مرمت ۴۴۵ کیلومتر از راه‌های آسفالته فرعی گلستان به پایان رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا بیکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: در طرح تصویربرداری، شاخص ناهمواری و شیارافتادگی روسازی ها و شیب طولی و عرضی جاده‌ها بررسی می شود تا در صورت لزوم و مطابق اولویت مرمت آن ها انجام شود.

به گفته وی پارسال هم طرح تصویربرداری برای هزار و ۱۷۵ کیلومتر از راه های شریانی گلستان انجام شده بود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۳ کیلومتر از راه‌های آسفالته اصلی و فرعی استان مرمت شد.

به گفته وی سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ایمن‌سازی پنج هزار کیلومتر جاده‌های استان هزینه می شود در حالی که نیاز استان برای ایمن سازی جاده‌های موجود، پنج درصد ارزش راه های ارتباطی منطقه معادل پنج هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این اداره کل با اعتبار سالانه طرح‌های روکش آسفالت، خط کشی، نصب یا تعویض تابلوی راهنمایی و رانندگی فرسوده و آسیب دیده، ایجاد یا نگهداری روشنایی، خط‌کشی مسیر، ایجاد و نگهداری دور برگردان، بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری را اجرا می کند.

گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، دو و سه دارد که سه هزار و ۵۱۳ کیلومتر آن روستایی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار