تعدادی از ساکنان شهرهای غرب گلستان با گلایه از نبود امکان دریافت خدمات آنژیوگرافی در این منطقه با وجود خرید دستگاه، رسیدگی برای حل این مشکل را خواستار شدند.

ساکنان غرب گلستان رسیدگی به مشکل آنژیوگرافی بیمارستان کردکوی را خواستار شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، این افراد معتقدند در شرایطی که پس از سال ها انتظار دستگاه آنژیوگرافی برای بیمارستان امیرالمومنین کردکوی خریداری شده نباید تبعات اختلاف نظر مسوولان با بهره بردار بخش خصوصی، گریبان‌گیر مردم شود.

یعقوب محمودی ساکن روستای النگ کردکوی به ایرنا گفت: به دلیل ابتلای یکی از بستگان نزدیکم به بیماری قلبی، باید به طور منظم آنژیوگرافی انجام دهیم اما طی کردن مستمر مسافت کردکوی تا گرگان به لحاظ هزینه و هم خطر ابتلا به کرونا برای ما سخت است.

وی بیان کرد: انتظار داریم حالا که دستگاه آنژیوگرافی برای کردکوی خریداری شده مسوولان اختلاف نظرها را کنار گذاشته و برای آسایش مردم مشکلات را زودتر حل کنند.

بیمارستان کردکوی مراجعان زیادی از شهرهای غرب گلستان و حتی شرق مازندران دارد.

صادق کردی دیگر شهروند اهل کردکوی به ایرنا گفت: رفت و آمد برای انجام آزمانیش آنژیوگرافی در گرگان علاوه بر ضرورت صرف وقت بیشتر، هزینه درمان ما را هم افزایش خواهد داد.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد راه اندازی یک دستگاه پزشکی این همه به درازا کشیده و مردم سرگردان و نگران آینده مراحل درمان خود باشند از همان ابتدا این کار را انجام ندهند تا هم مردم امید بی دلیل پیدا نکنند و هم ارز مملکت به هدر نرود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به اجرایی نشدن تعهدات شرکت کارگزار برای خدمات آنژیوگرافی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی، این خدمات از روز گذشته در بیمارستان صیادشیرازی گرگان ارائه می‌شود.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: بخش خصوصی دستگاه آنژیوگرافی را خریداری کرده اما پس از تمام شدن مدت قرارداد با دانشگاه، مشکلاتی برای تمدید به وجود آمد.

وی بیان کرد: این شرکت خواهان عقد قرارداد پنج ساله است در صورتی که طبق قانون دانشگاه تنها می‌تواند سال به سال قرارداد را تمدید کند و به همین لحاظ بخش خصوصی از ارائه خدمات در بیمارستان کردکوی خودداری کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: دستگاه قضایی استان در این پرونده وارد شده و جلساتی را با شرکت مذکور برگزار کرده اما هنوز موفق به توافق اولیه نشدیم.

وی گفت: از آنجا که نمی‌توانیم بیماران را به علت این مسائل، سرگردان و معطل نگه داریم، دستگاه مستقر در بیمارستان صیادشیرازی را راه‌اندازی کردیم و از متخصصان بیمارستان کردکوی خواستیم تا خدمات پزشکی بخش آنژیوگرافی را در گرگان انجام دهند.

فاضل اضافه کرد: دستگاه مربوط به شهرستان کردکوی با ارز دولتی خریداری شده اما به علت بروز این مشکل، شرکت بهره بردار بخش خصوصی با خودداری از نصب و راه اندازی، این دستگاه را در انبار نگهداری می‌کند.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات آنژیوگرافی در بیمارستان صیادشیرازی گرگان به معنای تعطیلی بخش قلب بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی نیست و کماکان خدمات به بیماران قلب در کردکوی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: با رایزنی انجام شده، مشکلات بخش خصوصی و دولت برای استفاده از دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان کردکوی در حال برطرف شدن است و با توجه به این که انتقال و نصب و پس از آن راه‌اندازی آن نیاز به مجوز دارد تلاش می کنیم تا ۶ ماه آینده بخش آنژیوگرافی این بیمارستان راه‌اندازی شود.

فاضل در خصوص دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان گنبدکاووس هم گفت: این دستگاه با ارز دولتی خریداری شده اما بهره بردار بخش خصویص به بهانه نبود متخصص در این شهر از راه اندازی آن خودداری می کند.

وی ادامه داد: با ورود دستگاه قضایی تلاش برای این مشکل نیز ادامه دارد.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان دارد که در مجموعه و زیرمجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان، حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول کار هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار