مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۵۳۰ میلیار ریال برای ایجاد و راه‌اندازی ۱۶ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سرمایه‌گذاری شد.

هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی گلستان سرمایه‌گذاری شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا شهمرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با بهره برداری از این تعداد واحد صنعتی ۲۵۷ فرصت شغلی جدید به وجود آمده است.

وی همچنین با اشاره به استقبال سرمایه گذاری در شهرک ها، نواحی و منطقه اقتصادی اترک از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل گفت : از ابتدای امسال ۱۰۱ قرارداد دریافت زمین در این مناطق بین شرکت و متقاضیان سرمایه گذاری بسته شده و بیشترین جذب سرمایه گذاری نیز در منطقه اقتصادی اترک، شهرک صنعتی ناحیه ۲ گرگان و شهرک صنعتی آق قلا اتفاق افتاد.

شهمرادی همچنین از برگشت ۱۲ هکتار از زمین ها به دلیل اجرا نشدن طرح های صنعتی در شهرک های صنعتی استان طی سال جاری خبر داد و گفت: زمین های شهرک و نواحی صنعتی قابل خرید و فروش نبوده و فقط در اختیار سرمایه گذاری واقعی قرار داده می شود.

ارائه خدمات کلینیک به ۲۵ واحد صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: از ابتدای امسال ۲۵ واحد صنعتی با درخواست از این شرکت، خدمات کلینیک را در حوزه های عارضه یابی و بهبود به طور کامل دریافت کرده و در مسیر پایداری تولید قرار گرفته‌اند.

شهمرادی همچنین برگزاری ۵۳ دوره آموزشی برای هزار و ۱۸۱ نفر از نیروهای مشغول به کار در واحدهای صنعتی، اعزام تور صنعتی ذینفعان خوشه مبلمان عطا آباد به استان های همدان و  مازندران، برگزاری رویداد ایده شو صنعتی و مسابقه ایده برتر با موضوع نوآوری های صنعتی در تکنولوژی و فرآیندهای تولیدی، طراحی محصول جدید، ایمنی، محیط زیست و فناوری های نوین در خدمات به صنایع کوچک و متوسط با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی را از جمله خدمات دفتر توسعه بنگاه معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی گلستان برشمرد.

مطابق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان، بیش از ۹ هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مشغول به کار هستند .

گلستان ۸۲۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری درشهرک ها و نواحی صنعتی دارد که ۱۹۶ واحد آن به دلایل مختلف از جمله نداشتن سرمایه در گردش، بازار فروش و فرسودگی ماشین‌آلات تعطیل هستند.

این استان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و  یک منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت بیش از ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه‌برون و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی این استان است.

گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است و به همین دلیل در بخش صنایع تبدیلی مزیت بالایی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار