عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

خشکسالی ۳۰ هزار میلیارد ریال به مزارع گندم و جو گلستان خسارت زد

ایرنا نوشت: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که طبق برآورد اولیه سبز نشدن اراضی زیر کشت گندم و جو تاکنون خشکسالی ۳۰ هزار میلیارد ریال به زارعان استان خسارت وارد کرده است.

آمنه جمشیدی رودباری اظهارداشت: بر اساس گزارش های واصله ۷۰ هزار هکتار گندم و ۳۰ هزار هکتار از اراضی زیرکشت جو در استان به ویژه شهرهای آق قلا ، گمیشان ، گنبد و بندرترکمن سبز نشده اند.

وی افزود: ۷۰هزار هکتار از اراضی زیرکشت کلزا ، گندم و جو هم دچار بدسبزی شده اند که در صورت بهبود بارش ها و یا  آبیاری کشاورزان این زمین ها احیا خواهند شد.

 

اشتغالزایی و ارزآوری با کاغذ‌های باطله

صداوسیما نوشت: بخشی از کاغذ‌های باطله استان به این کارخانه منتقل می‌شود تا فرآوری شود.

این کارخانه در سال۹۵ راه اندازی شد و اکنون همه متخصصان، کارشناسان و کارگران شاغل در آن، جوان تحصیل کرده و بومی هستند.

نتیجه اعتماد به جوانان متخصص و بومی، فرآوری سالانه ۲۰هزار تُن کاغذ باطله، جلوگیری از خروج ارز و حتی ارزآوری برای کشور و ایجاد فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از سه هزار نفر است.

 

کشف ۲۱ دستگاه ماینر از منزل مسکونی در گنبدکاووس

باشگاه خبرنگاران نوشت: جانشین فرمانده انتظامی گلستان از کشف ۲۱ دستگاه ماینر از منزل مسکونی در گنبدکاووس خبر داد.

سرهنگ فرزاد تاجره جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت: کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده را ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند. در این راستا یک نفر دستگیر شد.

 

مشترکین از آب شرب برای ساخت و ساز استفاده نکنند

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: مشترکین در شهر و روستاهای استان از آب شرب برای استفاده از ساخت و ساز ها استفاده نکنند.

اردشیر سلطانیان معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت : مجوز نصب و بهره‌برداری از انشعاب آب در اماکن در حال ساخت‌ و ساز، فقط برای تامین آب شرب و مصارف بهداشتی کارگران است و مشترکین نباید از این آب برای ساخت‌ و ساز بنا استفاده کنند.

 

تازیانه خشکسالی بر پیکر نحیف کشاورزی/ بی‌آبی نفس زراعت را گرفت

مهر نوشت: خشکسالی شدید در گلستان و خشک شدن هزاران هکتار از اراضی زراعی، میلیاردها تومان خسارت بر پیکره رنجور کشاورزی وارد کرده که برنامه‌ریزی برای جبران آن امری ضروری است.

همه ساله حدود نیم میلیون هکتار از اراضی گلستان زیر کشت انواع محصولات زراعی پاییزه می‌رود و صدها هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی با هدف امرار معاش و خودکفایی در تولید منابع غذایی وارد زمین‌های زراعی استان می شوند.

 

تحقق رویای خانه‌دارشدن ۴۲ هزار خانوار گلستانی در گرو طرح جهش تولید مسکن

ایرنا نوشت: خانه‌دارشدن آرزوی حدود ۲۱ درصد ساکنان استان گلستان است که به دلیل هزینه زیاد زندگی و دشواری پس انداز ماهانه، چاره‌ای جز خانه به دوشی ندارند اما عزم جدی دولت برای اجرای طرح جهش مسکن،گلستانی‌های فاقد خانه را به پایان دوران اجاره‌نشینی امیدوار کرده است.

کاهش قدرت پرداخت اجاره طی سال های اخیر باعث شده مستاجران سال به سال به خانه های کوچک‌تر در محلات پایین‌ کوچ کنند و روز به روز از رویای لم‌دادن در مبل خانه شخصی دورتر شوند.

 

 

کاهش ۷۰ درصدی پوشش برف در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیر کل هواشناسی گلستان از کاهش ۷۰ درصدی پوشش برف در نیمه اول دی امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: بر اساس تصاویر ماهواره MODIS پوشش برفی استان در نیمه اول دی سال گذشته ۵ هزار  کیلومتر مربع بود.

او گفت: این وضعیت در حالی است که در مدت مشابه امسال بر اساس تصاویر ماهواره ، نشان می دهد که پوشش برفی استان به ۶۶۰ کیلومتر مربع رسیده است.

 

دیدار خانواده با شهید گلستانی بعد از ۳۴ سال بی خبری/ مردم غیور الوند گل کاشتند

ایسنا نوشت: مراسم استقبال از خانواده شهید تازه تفحص شده گلستانی مدفون در گلزار شهدای شهر الوند با حضور چند هزار نفری مردم این شهرستان برگزار شد.

با حضور چند هزار نفری مردم شهرستان الوند در استان قزوین، تعدادی از فرماندهان و پایوران تیپ ۱۱۶ مکانیزه ارتش، مسئولان ارشد استان قزوین و شهرستان الوند خانواده شهید سلطان محمد عباسی، شهید تازه شناسایی شده مدفون در گلزار شهدای گمنام شهر الوند مورد استقبال گرم قرار گرفته و مسیر منتهی به گلزار شهدای گمنام این شهرستان را به همراه موج خروشان مردم به شوق وصال بعد از فراقی ۳۴ ساله طی کردند.

 

جذب توریست در‌ مینودشت با گردشگری ورزشی

فارس نوشت: فرماندار شهرستان مینودشت گفت: با توجه به وجود‌ منابع طبیعی و خدادادی در شهرستان مینودشت جذب توریست از طریق گردشگری ورزشی در دستور‌ کار این شهرستان است.

محمدتقی قزلسفلو اظهار کرد: وجود منابع طبیعی و خدادادی مانند منطقه گردشگری «ترسه» می‌تواند ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر باشد و با توجه به اینکه در منطقه پرواز پاراگلایدر به عنوان یک ورزش مورد استقبال است می‌توان گردشگری ورزشی را تقویت کرد.

 

بیش از ۱۱ تن موادمخدر سال جاری در گلستان کشف شد

ایرنا نوشت: رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی گلستان گفت: در سال جاری بیش از ۱۱ تن و ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

 

محکومیت حمل کننده سوخت قاچاق به جزای نقدی

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: حمل کننده سوخت گازوئیل قاچاق به بیش از ۷ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

تقی حسام سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: بر اساس گزارش ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از شخصی مقدار ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

 

تامین بذر دلینته پنبه برای کشت مکانیزه در گلستان

صداوسیما نوشت: عمده بذر پنبه‌ای که امسال در اختیار بهره برداران در استان قرار می‌دهیم از نوع دلینته (بدون کُرک) است.

علی موسی خانی، رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: در سال‌های اخیر سطح زیر کشت پنبه در استان گسترش یافته طوری که چهار سال قبل این سطح حدود ۱۰هزار هکتار بوده و اکنون به بیش از ۲۰هزار هکتار رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار