عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

پرداخت بیش از ۲۲ میلیارد تومان دیه فوتی‌های تصادفات

صداوسیما نوشت: امسال بیش از ۸۴ میلیاردو ۳۱۴ میلیون تومان خسارت از سوی بیمه ایران به مصدومان و خانوداه فوتی‌های تصادفات رانندگی گلستان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه ایران استان گلستان با اعلام این خبر گفت: در ۹ ماه امسال امسال برای  ۶۸ فوتی و ۱۴۹۸ مصدوم در این شرکت پرونده تشکیل شده و تا کنون برای ۱۳۳۳ نفر شامل ۵۴ فوتی و ۱۲۷۹ مصدوم خسارت پرداخت کرده ایم.

 

کاهش مشارکت بانوان گلستانی در اهدای خون/بیماران را فراموش نکنید

مهر نوشت: مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: متاسفانه میزان مشارکت بانوان در اهدا خون پایین است و امسال تنها ۶.۶ درصد اهداکنندگان خون گلستان را تشکیل دادند که نسبت به سال گذشته ۰.۴ درصد کاهش داشت.

سید صادق بنی عقیل اظهار کرد: شهروندان گلستانی در ۹ ماهه نخست امسال ۳۹ هزار واحد خون اهدا کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سراسر دنیا بانوان از امن ترین و کم خطرترین گروه اهدا کننده خون به شمار می روند افزود: متاسفانه میزان مشارکت بانوان در اهدا خون پایین است و امسال تنها ۶.۶ درصد اهداکنندگان خون استان را تشکیل دادند که نسبت به سال گذشته ۰.۴ درصد کاهش داشت.

 

۲ باخت نتیجه تلاش تیم‌های لیگ برتری والیبال گلستان ، آژیر سقوط گنبد به صدا درآمد

ایرنا نوشت: پذیرش ۲ شکست نمایندگان گلستان در لیگ برتر هر چند کام طرفداران والیبال استان را تلخ کرد اما باخت تیم شهرداری گنبد و نزدیک‌تر شدن این تیم به منطقه سقوط، برای علاقمندان این ورزش در گلستان نگران‌کننده‌تر بود.

بازیکنان با تجربه شهرداری گنبد برای قطع نوار شکست‌های اخیر عصر امروز چهارشنبه در سالن ورزشی غدیر ارومیه میهمان تیم قعرنشین لیگ برتر بودند.

 

چشم انتظاری تخصیص اعتبار برای نجات خلیج گرگان، امسال دریغ از یک ریال

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان گفت: برای لایروبی در خلیج گرگان نیازمند اعتبار هستیم، اما امسال حتی یک ریال هم به سازمان بنادر اختصاص نیافته است.

حدود ۳۰ درصد خلیج گرگان به طور کامل خشک شده است، خشک شدن این خلیج زندگی مردم ساکن و مجاور را تحت تاثیرقرار داده و زایش تنوع زیستی را با خطر مواجه کرده است.

 

۳۶ برابر شدن هزینه لایروبی خلیج گرگان با تعلل ۷ ساله محیط زیست در صدور مجوز

صدا و سیما نوشت: مدیر کل بنادر و دریانوردی گلستان می‌گوید: هزینه لایروبی خلیج گرگان از سال ۹۳ تاکنون به علت تعلل در صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ۳۶ برابر بیشتر شده است.

هزینه لایروبی در سال ۹۳ را ۲۵ میلیارد تومان و اکنون ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هفت سال پیش سازمان بنادر پس از انجام مطالعات، زنگ خطر خشک شدن خلیج گرگان را به صدا در آورد و لایروبی را اقدام ضروری برای حفظ این خلیج دانست، اما سازمان حفاظت محیط زیست مجوز لایروبی را در این سال‌ها صادر نکرد.

 

تنها مرکز آنژیوگرافی شرق استان گلستان با پیگیری دستگاه قضا فعال شد

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با پیگیری دادگستری گلستان ارائه خدمات درمانی در مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس در شرق استان گلستان از سر گرفته شد.

حیدر آسیابی اظهار داشت: با پیگیری دادگستری استان گلستان ارائه خدمات درمانی در مرکز آنژیوگرافی شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان از سر گرفته شد.

وی افزود: مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس با وجود تجهیز و آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به روی بیماران قلبی بسته بود.

 

معرفی فینالیست‌های ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور

صداوسیما نوشت: فینالیست‌های ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی و انتخابی کشور در گرگان شناخته شدند.

این رقابت‌ها از صبح امروز به میزبانی گرگان در سالن امام خمینی (ره) آغاز شده و در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا عطری و رضا مومنی از مازندران، در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد از مازندران و مرتضی قیاسی از لرستان، ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروز پور از مازندران و یونس امامی از تهران، در وزن ۸۶ کیلوگرم مجتبی اصغری از گیلان، محسن مصطفوی از آذربایجان شرقی و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمد حسین محمدیان از مازندران و اسماعیل نجاتیان از خراسان رضوی به فینال رقابت‌ها راه یافتند.

 

کشاورزان گلستانی و کوهی از مشکلات/ حل چالش ها عزم‌ جهادی می طلبد

مهر نوشت: ده ها هزار بهره بردار بخش کشاورزی گلستان در سال های اخیر با حجم انبوهی از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند که استمرار بقای مشاغل این بخش نیازمند عزم جهادی مسئولان است.

کشاورزان گلستان سال گذشته با توجه خشکسالی تولید خوبی نداشته‌اند و عایدی آنها از ۶ ماه تلاش به جز خستگی و رنج چیز دیگری نبود.

 

نیمی از ساکنان گنبدکاووس دچار اضافه وزن یا چاقی هستند

ایرنا نوشت: رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: طبق آخرین بررسی‌ها نیمی از جمعیت بالای ۶ سال این شهرستان به دلیل کم تحرکی، مصرف غذاهای چرب و شور و فرآوری‌شده و فست فودها دچار چاقی یا اضافه وزن هستند.

عبدالرحیم پالیده میانگین چاقی و اضافه وزن در گنبدکاووس را به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد اعلام کرد و اظهارداشت: درصد چاقی در نوجوانان ۶.۳، در جوانان ۱۱.۷ و میانسالان ۲۴.۷ و همچنین درصد اضافه وزن در نوجوانان ۱۲.۳، جوانان ۲۳.۳ و ۳۵.۱ است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار